شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۱۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل شیلات کرمانشاه:

می‌توانیم تولید آبزیان کرمانشاه را به 60 هزار تن در برنامه ششم توسعه برسانیم

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: در صورت اجرای کامل سامانه گرمسیری، تا پایان برنامه ششم توسعه تولید شیلات استان به 60 هزارتن در سال خواهد رسید.

سید فرزاد افضلی اظهار کرد: سال گذشته بیش از 16 هزار تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید شد.
وی ادامه داد: این میزان محصولات در قالب 479 مزرعه پرورش ماهی در استان تولید شده است.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد، امسال میزان تولید محصولات شیلاتی استان به 19 هزار تن برسد که برای این منظور نزدیک به 13 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است و برای هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.
افضلی در خصوص ظرفیت تولید محصولات شیلاتی در استان کرمانشاه نیز یادآوری کرد: این پتانسیل وجود دارد که تا پایان برنامه ششم میزان تولید آبزیان استان به 33 هزار تن برسد و اگر سامانه گرمسیری نیز به طور کامل اجرا شود می‌توانیم این رقم را به 60 هزار تن هم برسانیم.
وی یادآوری کرد: به علاوه هم اکنون 2600 نفر در استان در حوزه تولید آبزیان فعالیت دارند که پیش بینی می‌شود این عدد نیز تا پایان برنامه ششم توسعه به پنج هزار نفر برسد.
مدیرکل شیلات استان در ادامه به ظرفیت پرورش ماهی در قفس در سدهای استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: میزان تولید آبزیان در این بخش از ابتدای امسال 315 تن بوده است.
افضلی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس در دو سد زاگرس گیلانغرب و شهدای سرپل‌ذهاب که مصرف شرب ندارند انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: قرار است دو سد جامیشان سنقر و زمکان نیز اضافه شود.
مدیرکل شیلات استان در ادامه از سرانه 8.5 کیلوگرمی مصرف ماهی در استان هم یاد کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود سرانه مصرف ماهی استان تا پایان سال به 9 کیلوگرم برسد.
خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با اشاره به سطح 1800 هکتاری زیر کشت گیاهان دارویی در استان کرمانشاه، گفت: برنامه داریم امسا 200 هکتار دیگر به این وسعت اضافه کنیم.
وی از برنامه ریزی برای توسعه گلخانه‌های استان هم خبر داد و یادآوری کرد: سطح زیرکشت گلخانه‌های استان هم اکنون 38 هکتار است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین از وجود 242 هزار کلونی زنبور عسل هم در استان خبر داد که میزان تولید عسل آنها 2800 تن در سال است.
به گفته این مسئول، قرار است سالانه 30 هزار کلونی زنبور عسل در استان اضافه شود و میزان تولید عسل نیز 300 تا 400 تن بالا برود.
شهبازی در خصوص سهم واحدهای کشاورزی از تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری سفر مقام معظم رهبری نیز عنوان کرد: 236 واحد را معرفی کردیم که قرار است 80 میلیارد تومان تسهیلات به آنها پرداخت شود.
در ادامه نعمت الله حقیقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: از محل کمک‌های فنی و اعتباری سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه 10 میلیارد تومان سهم حوزه صنعت و معدن است که باید از قبل آن 100 میلیارد تومان تسهیلات به واحدها پرداخت شود.
وی عنوان کرد: تاکنون 50 طرح را برای دریافت تسیهلات به بانک‌ها معرفی کردیم که کار پرداخت تسهیلات به آنها در حال پیگیری است. /ایسنا

(شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶) ۰۸:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها