شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۱۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان:

صید فانوس ماهیان در هرمزگان افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از افزایش ۱۰۰ درصدی صید فانوس ماهیان در استان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مسعود بارانی اظهار داشت: طی مدت زمان ذکر شده 12 هزار تن فانوس ماهی توسط یک هزار صیاد و با استفاده از 52 فروند شناور صید در آب‌های هرمزگان صید شده است.
وی با پیش‌بینی صید 20 هزار تن فانوس ماهی در هرمزگان تا پایان امسال، تصریح کرد: براساس برآورد مرکز تحقیقات شیلات در حال حاضر دو میلیون تن توده زنده فانوس ماهیان در آب‌های دور استان هرمزگان وجود دارد که امیدوارم با توسعه ناوگان صیادی بهره‌برداری از این منابع به صورت بهینه صورت گیرد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: فانوس ماهیان برای تهیه پودرماهی به کارخانه‌های قشم، جاسک و بندرعباس فرستاده می‌شود.
وی اظهار کرد: صید فانوس ماهیان ( مکیتوفیده) که ذخایر عظیم و ارزشمند آن در دریای عمان پراکنش دارند و در عمق 400-450 متری نیز یافت می‌شوند، فرصت مناسبی برای حوزه اشتغال کشور است.
بارانی با تاکید بر استفاده از این ظرفیت عظیم در جهت اشتغالزایی، گفت: در صورت برداشت نکردن توسط کشور خودمان ، یا در آب‌های آزاد توسط کشورهای همسایه صید می‌شوند و یا باتوجه به اینکه طول عمر این آبزی 18 ماه است به صورت طبیعی هدر می‌روند.
هرمزگان از جمله استان‌های مهم در حوزه صیادی و تامین ماهی و سایر محصولات آبزی‌ برای سفره ایرانیان به شمار می‌رود، در این استان علاوه بر برداشت از منابع طبیعی آبزی، پروژه‌های پرورش ماهی و میگو در محوطه‌های مصنوعی نیز به طور گسترد‌ه‌ای جریان دارد. /تسنیم


(شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶) ۰۸:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها