پنج شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۱۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس دامپزشکی کشور:

۳۴ کشتارگاه در کشور کد صادراتی دریافت کردند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۳۴ کشتارگاه در کشور موفق به دریافت کد آی.آر شدند که کد صادراتی محسوب می‌شود.

علیرضا رفیع‌پور اظهار داشت: در کشور 236 کشتارگاه طیور فعال هستند که از این تعداد 34 کشتارگاه کد آی.آر دریافت کرده‌اند که در واقع مجوز صادرات این کالا محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: با ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی در کشور در واقع محصولات ما مجوز صادرات و فتح بازارهای جهانی را بدست می‌آوردند و سهم استان گلستان از این نوع کشتارگاه‌ها 6 کشتارگاه با کد raاست وشما جز استان ها پیشرو در این زمینه هستید.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی باید به تکنولوژی های روز دنیا وتولید با کیفیت دست پیدا کنیم تا محصول ما شرایط صادرات به بازارهای دنیا را داشته باشد وداشتن کد آی.آر ضامن صادرات است.
رفیع‌پور اظهار داشت: شرکت‌ها و تولید‌کنندگانی که به کد  آی.آر را دریافت کنند می‌توانند باارزش افزوده محصولات خود هزینه‌های خود را به سرعت بدست آورند و با توسعه مجموعه‌های خود ضریب ایمنی غذایی را بالا ببرند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه در کشور بیش از 360 میلیون قطعه مرغ در سال تولید می‌شود، افزود: زمانی ما دارای این کد باشیم به راحتی می‌توانیم تولیدات خود را به 184 کشور دنیا داشته باشیم و در حال حاضر ما به کشورهای اتحادیه اروپا از جمله روسیه، کشورهای حوزه آسیایی شرقی و کشورهای همسایه صادرات داریم.
رفیع‌پور تصریح کرد: با نگاه ویژه به آینده و بهینه‌سازی حوزه تولید و استفاده از صنایع پیشرفته هایتک می‌توانیم به راحتی از حوزه پیرامونی به حوزه جهانی صادرات داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال سه رقمی کردن کشتارگاه‌های صنعتی کشور با کد آی.آر هستیم، افزود: داشتن این برند و کد برای مصرف‌کننده ما هم فایده دارد چرا که مرغ باکیفیت مناسب صادرات که بین 1200تا 1800 وزن دارد کشتار و با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. /تسنیم


(پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها