چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۱۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل دامپزشکی اصفهان خبر داد:

رعایت بهداشت توسط مسئولان واحدهای پرورش عامل پیشگیری از آنفلوآنزا

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: مهمترین راه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان رعایت الزامات بهداشتی دامپزشکی توسط مدیران واحدهای پرورش است.

شهرام موحدی اظهار داشت: مهمترین راه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان رعایت الزامات بهداشتی دامپزشکی توسط مدیران واحدهای پرورش است.
وی بیان داشت: با شروع مهاجرت پرندگان مهاجر از سرزمین‌هایی شمالی به طرف جنوب و غرب آسیا که ایران و به خصوص این استان در مسیر عبور این پرندگان است، خطر بروز این بیماری افزایش پیدا کرده است.
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در سال قبل، بروز آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان، در واحدهای پرورش طیوری در استان اتفاق افتاد، که از لحاظ ساختار بهداشتی مشکلات عدیده ای داشتند و به صورت غیر مجاز اقدام به جوجه ریزی کردند و یا مدیران واحدها الزامات امنیت زیستی را رعایت نمی کردند.
وی با تاکید بر نقش فرمانداران شهرستان ها در همکاری با دامپزشکی در کنترل بیماری آنفلوآنزا، اضافه کرد: بدون شک بدون همکاری و همراهی ادارات و ارگان های دیگر امکان کنترل بیماری وجود نداشت هر چند که عدم همکاری برخی ارگان ها سبب شد که فشار مضاعفی به مدیران و کارشناسان دامپزشکی وارد شود.
موحدی افزود: شناخت صحیح مسئولین سیاسی از وظایف و مسئولیت های دامپزشکی سبب می شود تا مدیران و کارشناسان در انجام مسئولیت های خود بهتر عمل کنند. /مهر

(چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها