سه شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۰۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رییس سازمان شیلات ایران خبر داد

تاکید بر افزایش تولید مواد پروتئینی آبزیان در راستای اصلاح ساختار تغذیه

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به اهمیت امنیت غذایی، گفت: در همین راستا در برنامه های پنج ساله، افزایش تولید مواد پروتئینی آبزیان در راستای اصلاح ساختار تغذیه مورد تاکید قرار گرفته است.

حسن صالحی در اولین همایش بین المللی اقیانوس شناسی غرب آسیا اظهار کرد: آبزیان دارای اسیدهای چرب غیراشباع از خانواده امگا سه و قابلیت هضم بیش از 95 درصد و جذب بیش از 92 درصدی هستند؛ بنابراین به عنوان غذای سلامتی به شمار می روند.
وی ادامه داد:آبزیان در کنار قابلیت ارزآوری بالا، از نظر ارزش غذایی هم دارای تمامی اسیدهای آمینه ضروری موردنیاز هستند و مصرف آن از ابتلا به بسیاری از بیماری های شایع قرن حاضر مانند بیماری های قلبی عروقی و روانی پیشگیری می کند.
صالحی گفت: با توجه به اهمیت و ارزش غذایی آبزیان، نقش و جایگاه سازمان شیلات ایران به عنوان نهاد سیاستگذار و برنامه ریز در حفاظت، بهره برداری و تولید آبزیان مهم و تاثیرگذار است؛ اگرچه ممکن است سهم شیلات در تولیدات بخش کشاورزی به لحاظ کمی بسیار چشمگیر نباشد، اما این تولیدات از نظر ارزش غذایی و اقتصادی از رتبه بالایی برخوردار هستند.
صالحی افزود: شیلات به عنوان یکی از زیرمجموعه های مهم بخش کشاورزی دارای جایگاه ارزشمندی از نظر تامین امنیت غذایی و تامین معیشت جوامع ساحل نشین است؛ از این رو دستیابی به این هدف از طریق بهره برداری از ذخایر آبزی آب های ساحلی و بین المللی و همچنین آبزی پروری در آب های داخلی صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در برنامه های پنج ساله افزایش تولید مواد پروتئینی آبزیان در راستای اصلاح ساختار تغذیه مورد تاکید قرار گرفته است؛ بنابراین بخش شیلات به رغم کاهش منابع دریایی و تغییرات آب و هوایی و فقدان دسترسی به منابع آب و خاک در آبزی پروری، با بکارگیری اصول ماهیگیری و آبزی پروری تلاش کرده نقش بسزایی در تامین پروتئین سفید کشور داشته باشد.
رییس سازمان شیلات ایران گفت: این سازمان اقدامات خود را بر مبنای دو اصل توسعه آبزی پروری با تاکید بر پرورش ماهی در قفس و بهره برداری از منابع آب های اقیانوسی متمرکز کرده است. /ایرنا

(سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها