چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۸
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۷۳۷۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
پیش نشست علمی و تخصصی اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال

چهار دهه غفلت از غذای حلال / تاسف از تعطیلی تنها کارخانه ژلاتین

حجت‌الاسلام سیدمحمود طباطبایی، دبیر کمیته اولین همایش فرآورده‌های حلال در پیش نشست این همایش گفت: چهار دهه است که از غذای حلال غافل شده‌ایم و علی رغم حساسیتی که در حوزه اصلی غذاهای حرام وجود داشت و سازمان‌های نظارتی خوب ورود کردند اما در حوزه افزودنی‌ها اتفاق جدی رخ نداده است

حجت‌الاسلام سید محمود طباطبایی، دبیر کمیته اولین همایش فرآورده‌های حلال در این نشست خبری گفت: موضوع فرآورده‌های حلال بحثی حاکمیتی است لذا مخاطب اصلی ما در همایش فرآورده‌های حلال حاکمیت است و معتقدیم که غذای حلال را حاکمیت باید برای تک تک افراد جامعه مهیا کند.
وی ادامه داد: خوشبختانه دانشکده علوم و صنایع هم در زمینه جایگزینی افزودنی‌های حلال و هم در زمینه روش‌های تولید ورود پیدا کرده است.
دبیر کمیته اولین همایش فرآورده‌های حلال بیان کرد: باتوجه به گزارشاتی که اساتید در این پیش نشست دادند، این قابلیت در کشور ما وجود دارد تا در حوزه تهیه بسیاری از افزودنی‌ها ورود پیدا کنیم البته در بعضی از حوزه‌ها هزینه‌ها بالا می‌رود که حاکمیت موظف است که این هزینه‌ها را تأمین کند.
وی با اشاره به تعطیلی تنها کارخانه ژلاتین افزود: واقعا مایه تأسف است که تنها کارخانه ژلاتین ما چهار سال در تعطیلی به سر می‌برد و این حمایت جدی مسئولان و دولت مردان را می‌طلبد تا در این حوزه وارد شوند و حمایت‌های کافی را داشته باشند، چرا که ما معتقدیم غذای حلال فراتر از سلامت جسمانی به سلامت معنوی و دینی ما ارتباط دارد.
حجت الاسلام طباطبایی گفت: بخشی از مشکلات ما در حوزه فرهنگی و معنوی جامعه به نحوه تغذیه افراد برمی‌گردد، از همین رو امیدواریم کشور ما به جایگاهی برسد که در حوزه غذا و فرآورده‌های حلال در سطح بین‌الملل مدعی باشد.

در ادامه این مراسم حسین زمانی، علی رافع، رضوی زاده، آرام باستانی و سمیرا یگانه زاده گزارشی از پژوهش‌های خود در زمینه غذای طیب و زنجیره تولید نان طیب،نوشیدنی گیاهی بر مبنای حدیث رضوی، جایگزین‌های حلال در فرآورده‌های غذایی، از پژوهش تا فناوری و فرمولاسیون دسر بر پایه شیر(بدون ژلاتین) و روش تهیه ماشمالوی بدون ژلاتین به این نشست دادند.  

اولین همایش بین المللی فراورده های حلال 22 و 23 آذرماه امسال برگزار می شود 


(چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها