شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۹:۳۰
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۳۶۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
معاون جهاد کشاورزی مازندران:

مشکل اصلی دامداران مازندران "پایین بودن قیمت شیر" است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر رفع مشکلات بخش دامی، گفت: پایین بودن قیمت شیر مشکل اصلی دامداران مازندران است.

علی رضا عطایی نژاد اظهار داشت: در بخش طیور دو هزار و 200 واحد مرغداری گوشتی در استان فعالیت می‌کنند که 200 واحد مرغ واحد و شش واحد مرغ اجداد و 40 کارخانه جوجه‌کشی است.
وی افزود: مازندران زیرساخت‌های خوبی در بحث تولید مرغ دارد که می‌توانیم ظرفیت تولید را تا 300 هزار تن افزایش دهیم اما برای تنظیم بازار 200 هزار تن تولید می‌شود.
عطایی نژاد با اشاره به اهمیت صادرات، تصریح کرد: اگر فضا برای صادرات فراهم شود میت‌وانیم با افزایش تولید، صادرات را افزایش دهیم.
وی در زمینه مرغ مادر نیز گفت:  از ظرفیت 50 درصدی استفاده می‌کنیم زیرا تولید بیش از اندازه بازار مرغ و جوجه را به هم می‌زند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مصرف تخم مرغ در استان، خاطرنشان کرد: میانگین مصرف سالانه تخم مرغ در استان 198 عدد بوده که در برنامه ششم توسعه باید به 250 عدد برسانیم.
عطایی نژاد با بیان اینکه در زمینه دام نیز هفت میلیون واحد دامی در استان وجود دارد که 2.5 میلیون واحد دام سبک و مابقی واحدهای دام سنگین هستند، افزود: سالانه 65 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود و مازندران ظرفیت تولید سالانه 600 هزار تن شیر را دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: مازندران دارای شرایط آب و هوایی خوبی بوده اما با توجه به زیر کشت رفتن زمین‌ها به کشت دوم و سوم، عملا با کاهش علوفه مواجه هستیم.
عطایی نژاد تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات دامداران استان، پایین بودن قیمت شیر و بالابودن قیمت نهاده‌های دامی است که باید اقدامی مناسب در این زمینه صورت گیرد. /تسنیم
(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها