شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۹:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۶۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد؛

آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو در کشور/ بیماری کنترل شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از کنترل بیماری تب کریمه کنگو در کشور خبر داد و گفت: طی هفته‌های اخیر هیچ موردی از آلودگی به این بیماری گزارش نشده است.

علیرضا رفیعی پور درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور اظهار داشت: شیوع این بیماری همزمان با تغییر فصل سرد به گرم شدت پیدا می کند و این مساله تنها مربوط به امسال نبوده و ما هر سال با آن مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون اقدامات سازمان دامپزشکی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور موجب شده این بیماری تحت کنترل قرار بگیرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه با آغاز فصل سرما شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور کاهش پیدا می کند، افزود: طی چند هفته اخیر هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در کشور گزارش نشده است.
رفیعی پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرایط اعتباری ما با وظیفه مان هماهنگی ندارد گفت: با سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هایی هستیم تا سطح اعتباری سازمان به حد قابل قبولی برسد که این مساله باعث خواهد شد فعالیت های دامپزشکی نیز ارتقا پیدا کند.
وی با اشاره به افتتاح آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان تهران افزود: تشخیص سریع، به موقع و کم هزینه جزو وظایف ماست که تامین این وظیفه نیازمند آزمایشگاه های تخصصی است. ضمن اینکه در تبادلات بین المللی نیز وجود آزمایشگاه و کار آن حرف اول را می زند. /مهر
(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها