شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۹:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۶۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
یک مقام مسئول اعلام کرد؛

فقط ۵۰ درصد بودجه واکسیناسیون تب برفکی تامین شد

رئیس اداره دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه از نظر شیوع آنفلوانزا در کشور در وضعیت هشدار قرار داریم گفت: مردم از خرید و جابجایی طیور بومی در استانهای شمالی خودداری کنند.

علی اصغر برائی نژاد گفت: ۵۰ درصد اعتبارات مورد نیاز برای انجام عملیات واکسیناسیون تب برفکی در استان تهران تأمین شده است.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون تب برفکی بین ۲ تا ۳ بار در سال، در استان انجام می شود تأکید کرد: در حال حاضر نیز این عملیات در دست انجام است و دولت قول داده باقی هزینه آن را هرچه زودتر تأمین کند.
مدیر کل اداره دامپزشکی استان تهران با اشاره به شروع فصل سرد در کشور و احتمال شیوع مجدد بیماری انفولانزای فوق حاد پرندگان، افزود: از این پس ما شاهد مهاجرت پرندگان مهاجر به کشور خواهیم بود و هم اکنون در وضعیت هشدار به سر می بریم.
برائی نژاد تصریح کرد: ما به مرغداران اعلام کرده ایم، مراقبت های خود را در این زمینه افزایش دهند و از جابجایی غیرضروری طیور به شدت خودداری کنند.
وی با بیان اینکه استان های شمالی به دلیل اینکه محل اولیه ورود پرندگان مهاجر هستند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند یادآور شد: طیور بومی استانها به دلیل ارتباط با پرندگان وحشی بیشتر در معرض خطر هستند، بنابراین به مردم توصیه اکید می کنیم وقتی به استان های شمالی سفر می کنند از خرید طیور بومی و انتقال آنها به اقصی نقاط کشور جداً خودداری کنند.
برائی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به مناسبت اربعین حسینی نظارت های بهداشتی دامپزشکی در استان تشدید میشود تا مردم با اطمینان خاطر نذورات خود را انجام دهند گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از آلودگی به بیماری تب کریمه کنگو در تهران گزارش نشده است. /مهر

(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها