شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۵۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
معاون سازمان دامپزشکی:

بیش از ۷۰ درصد صادرات و واردات دام از هرمزگان انجام می‌شود

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد صادرات و واردات دام کشور و نهاده‌های آن از هرمزگان انجام می‌شود، گفت: برای اولین بار طرح واکسیناسیون طیور بومی نیز با پیش‌بینی ۲۵ هزار قطعه آغاز می‌شود .

قاسم رضائیان‌زاده اظهار کرد: هرمزگان با داشتن مرز دریایی وسیع و داشتن زمینه فعالیت در پرورش میگو و ماهی در قفس یکی از استان‌های مهم درزمینهٔ پایش و سلامت دام و طیور و امنیت غذایی است.
وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد صادرات و واردات دام و نهاده‌های آن از هرمزگان انجام می‌شود که این کار مستلزم پایش و نظارت همیشگی سلامت دام، طیور و آبزی‌پروری در این استان است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی گاوی از ۲۲ مهرماه در هرمزگان، افزود: هدف از اجرای این طرح اطمینان از سلامت زنجیره غذایی، بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک دام و انسان است .
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار طرح واکسیناسیون طیور بومی هم با پیش‌بینی ۲۵ هزار قطعه آغاز می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان نیز در این مراسم بیان کرد: رسالت مهم سازمان دامپزشکی  نظارت بر ذبح و صید شرعی است و حتی در جوامع غیرمسلمان به اهمیت این امر پی برده‌اند و اعتراف دارند این تأکید اسلام بر ذبح شرعی حیوانات حتماً دارای حکمت خاصی است.
علی رئوفی با قدردانی از تلاش‌های مجموعه مدیران و کارکنان اداره کل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به نقش مهم نیروی انسانی در هر سازمان، تصریح کرد: نیروهای انسانی خلاق و توانمند هر سازمانی سرمایه و رمز موفقیت آن هستند.
وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان باوجود کمبود نیروی انسانی اقدامات بسیار خوبی را به مردم استان ارائه کرده است، عنوان کرد: مبارزه، پیشگیری، پایش، کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، کنترل بیماری‌های واگیردار و نظارت بر بهداشت مزارع  به‌ویژه در هرمزگان  از مسائل مهمی است که سازمان دامپزشکی باید سرلوحه کارهای خود جهت حراست از سلامت مردم انجام دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به تغییر سبک زندگی مردم در عصر کنونی و دوچندان شدن مأموریت سازمان دامپزشکی، خاطرنشان کرد: با تغییر سبک زندگی، ذائقه و نوع غذاهای مردم در جامعه امروزی، وظیفه سازمان دامپزشکی در حراست از سلامت مردم بسیار سنگین شده است.
رئوفی خاطرنشان کرد: باوجود اقدامات بسیار مناسب سازمان دامپزشکی برای حفاظت از سلامت مردم، تبلیغات سوئی علیه تلاش‌های این مجموعه خدوم صورت می‌گیرد  و سلامت انواع محصولات تولیدی را بدون دلیل زیر سؤال می‌برند  که وظیفه مهم مسئولین آگاه‌سازی مردم از واقعیت‌هاست.
وی با اشاره به اینکه تبلیغات گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای درزمینه انواع مواد غذایی که سلامت آن‌ها مورد تائید نیست، سلامت مردم  را به خطر انداخته است، اضافه کرد: این مسئله چالش مهمی در عرصه بهداشت بوده که وظیفه سازمان دامپزشکی در آگاهی بخشی جامعه در این خصوص بسیار مهم است.
این مقام مسئول به راهکار مقابله با تبلیغات سوء شبکه‌های ماهواره‌ای که سلامت مردم را نشانه گرفته‌اند اشاره کرد و  افزود: یک هماهنگی بین وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی و اداره کل استاندارد  نیاز است تا با اطلاع‌رسانی به‌موقع درباره آثار سوء این تبلیغات فریبنده مردم را از سردرگمی نجات دهند .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان عنوان کرد: امروزه رشد جمعیت نسبت به گذشته سرعت بالایی گرفته و به‌تناسب نیاز جمعیت امروزی به غذا به‌ویژه غذاهای سالم بیش‌ازپیش ضروری است که این امر وظیفه کارکنان سازمان دامپزشکی را دوچندان می‌کند. /ایسنا

(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها