چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۵۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس:

صادرات تخم‌مرغ باید طبق رعایت استانداردهای بین‌المللی محقق شود

نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ باید طبق رعایت استانداردهای بین‌المللی محقق شود، گفت: مزایای اقتصادی و منابع تولیدی که در صادرات تخم‌مرغ موجود است؛ موجب شده ارزش صادرت این فرآورده بالاتر از دیگر تولیدات طیور قرار بگیرد.

علی ابراهیمی با بیان اینکه کشورهای جنوب غربی ایران مقصد مناسبی برای صادرات تخم‌مرغ به شمار می‌آیند، اظهار کرد: تداوم تولید و رعایت استاندارهای بین‌المللی از ملزومات صادرات تخم‌مرغ است.
وی تصریح کرد: در دل صنعت مرغداری فرآورده‌های طیور از جمله تخم‌مرغ موجود است، بنابراین ما نیازمند برنامه‌ریزی صادراتی هستیم تا بتوان از این ظرفیت اقتصادی بهره کافی برد؛ زیرا تخم‌مرغ محصولی  است که می‌تواند برای کشور ارزآوری بهینه داشته باشد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ باید بر طبق رعایت استانداردهای بین‌المللی محقق شود، گفت: مزایای اقتصادی و منابع تولیدی که در صادرات تخم‌مرغ موجود است؛ موجب شده ارزش صادرت این فرآورده بالاتر از دیگر تولیدات طیور قرار بگیرد.
ابراهیمی ادامه داد: با صادرات تخم‌مرغ ذخایر ژنتیکی از کشور خارج نمی‌شود؛ اما صادرات دام زنده منجر به خارج شدن ذخایر ژنتیکی از کشور می‌شود؛ بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای صادرات مواد پروتئینی و ارزآوری به کشور صادرات تخم‌مرغ است.
وی افزود: کیفیت تخم‌مرغ باید بر طبق مؤلفه‌های جهانی استانداردهای بین‌المللی باشد و این در حالی است که باید در صادرات محصولات کشاورزی با ثبات رفتاری رفتار کنیم تا بتوان بر طبق سلایق مشتری محصولات کشاورزی را به ریل صادرات رهنمون کرد. /فارس

(چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها