چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۵۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
عضو انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل خبر داد

آشنایی با تکنولوژی‌های نوین در صنعت زنبور و محصولات کندو در کنگره جهانی استانبول

عضو انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: در کنگره جهانی آپوموندیا که در استانبول ترکیه با محوریت صنعت زنبور و محصولات کندو برگزار شد با تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته دنیا آشنا شدیم.

امین بیگناه اظهار کرد: این کنگره از5 مهر تا 12 مهر به مدت 6 روز در استانبول برگزار شد که ما نیز از طرف انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران در این کنگره که با نام آپوموندیا برگزار شد حضور یافتیم.
وی افزود: در این کنگره اساتید مطرح و کارشناسان و متخصصان زبده صنعت زنبور و محصولات کندو از سراسر دنیا حاضر شده بودند تا با محور تولید عسل، زهر زنبور، محصولات کندو، ژل رویال، مبارزه با بیماری ها، تهیه دارو و ... آخرین دستاوردها را تبیین کنند که ما در مدت حضور چند روزه خود در این کنگره سعی کردیم اطلاعات مفید در این حوزه به دست آوریم.
عضو انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل کشور برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های صنعت زنبور وکندو و عسل را از کشورهای مختلف در حاشیه این کنگره یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما نیز از ایران در 7 غرفه از استان ها و تشکل‌های فعال در این نمایشگاه حاضر شده بودیم و بازدیدکنندگان از آمریکا، اروپا و کشورهای آسیایی از دستاوردهای صنعت کندوی ما نیز بازدید  کردند.
بیگناه به عرضه لوازم زنبورداری و تجهیزات مورد نیاز در این نمایشگاه اشاره کرد و بیان داشت: ما در کنار آشنایی با تکنولوژی‌های نوین در این صنعت پردرآمد سعی کردیم در حاشیه این کنگره رایزنی‌هایی را با شرکت‌ها و متخصصین این حوزه داشته باشیم تا در آینده‌ای نزدیک رئیس آپوموندیا در ایران حاضر شده و در حوزه صنعت زنبورداری بتوانیم اقدامات مناسب و همکاری‌های مشترکی را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه چهل و پنجمین آپوموندیا در استانبول ترکیه برگزار شد و قرار است هر دو سال یکبار به میزبانی یکی از کشورها این کنگره برگزار شود اظهار داشت: علاوه بر شرکت کنندگانی از انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل کشور و اتحادیه زنبورداران و صندوق حمایت از تولیدکنندگان عسل چندین شرکت خصوصی نیز در این نمایشگاه حاضر بودند و ما با بسته بندی و صنایع مرتبط با عسل به ویژه تولید شکلات کارامل با عسل، گرده گل و شیر به شکل کاملا طبیعی آشنا شدیم.
عضو انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران افزود: تولیدکنندگان کشورهای آلمان، اسپانیا و دانمارک در زمینه تولید دارو و مواد پروتئینی و آنتی بیوتیک با ترکیبات انرژی زا برای زنبور حضور پیدا کرده بودند که بسیاری از پرورش دهندگان زنبور راغب به استفاده از این امکانات و تکنولوژی‌های نوین بودند.
بیگناه در پایان گفت: در این کنگره در مورد ژل رویال که ماده غذایی مقوی است بحث و تبادل نظر شد و کشورهای مختلف در زمینه تولید این ماده غذایی در شرایط کنونی با توجه به استقبال مردم تاکید کردند. /فارس

(چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها