دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۶ / ۱۹:۰۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۴۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
تولیدکنندگان مرغ مازندران توقع زیادی ندارند

از سریال ادامه‌دار زیان مرغداران مازندران تا کاهش قیمت مرغ

تولیدکنندگان مرغ مازندران انتظار و توقع زیادی ندارند تنها خواسته آنان این است که قیمت مرغ به حدی برسد که بتواند هزینه‌های تولید را گرفته و تمایلی به دریافت سود بالا ندارند.

قیمت مرغ همچنان در نوسان قرار دارد و تاکنون قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفته نشده است.
تولیدکنندگان مرغ مازندران با وجود نوسانات بازار و بالا بودن قیمت نهاده‌ها از جمله قیمت جوجه که حتی افزایش 100 درصدی داشته تولید را سرپا نگهداشتند ولی نمی‌دانند با توجه به این شرایط تا چه مدتی می‌توانند دوام بیاورند.
در حال حاضر قیمت مرغ در بازار کاهش یافته و در یک محاسبه سرانگشتی هزینه تولید برابر یا حتی بالاتر از هزینه‌های تولید است این در حالی است که تولیدکنندگان برای حفظ تولید مجبور به خرید جوجه با قیمت بالا شدند.
تولیدکنندگان مرغ مازندران انتظار و توقع زیادی ندارند تنها خواسته آنان این است که قیمت مرغ به حدی برسد که بتواند هزینه‌های تولید را گرفته و تمایلی به دریافت سود بالا ندارند.
جالب اینجاست هر بار که قیمت مرغ افزایش می‌یابد تصور همه بر این است که سود آن به جیب تولیدکنندگان می‌رود در حالی‌که چنین امری اتفاق نیفتاده است.
*متضرر شدن مرغداران مازندران
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران در این‌باره اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ درب مرغداری ۴هزار و ۴۰۰ تومان بوده که در نقطه سر به سر قرار دارد و حتی مرغداران متضرر خواهند شد.
عطاءالله حسن‌زاده بیان کرد: خرید مرغ با وزن بالا  نیز مشکلات بسیاری به دنبال داشته که موجب متضرر شدن تولیدکنندگان شده است.
وی تصریح کرد: توصیه ما به مرغداران این است که محصول خود را به بازار عرضه کنند تا در صورت بروز هر مشکلی با مسأله‌ای مواجه نشوند.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران یادآور شد: تولیدکنندگان مرغ را با وزن بالا را خریدار کرده و در حال حاضر نتوانستند با قیمت مناسبی به فروش برسانند.
حسن‌زاده گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت خرید مرغ را از 7هزار و 100 تا 7 هزار و 700 اعلام کرده که خرید محصول با این قیمت قابل توجیه نبوده و حداقل قیمت باید ۷ هزار و 300 تومان باشد.
مرغداران مازندران در ماه‌های اخیر به‌دلیل بالا بودن قیمت جوجه متحمل هزینه‌های بسیاری شدند ولی موفق نشدند محصولات خود را با قیمت مناسبی به فروش برسانند و همچنان سریال تلخ متضرر شدن تولیدکنندگان مرغ مازندران ادامه دارد. /فارس

(دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶) ۱۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها