یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۴۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس دامپزشکی سمنان خبر داد

کشف کارگاه قطعه‌بندی غیرمجاز گوشت مرغ در سمنان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان گفت: یک کارگاه قطعه‌بندی غیرمجاز گوشت مرغ در این شهرستان کشف شد.

وحید قدس اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی مبنی بر ورود و خروج مشکوک گوشت مرغ به یک منزل مسکونی، با هماهنگی دادستان و اخذ حکم ورود و بازرسی از آن منزل با همکاری نیروی انتظامی، این مکان مورد بازرسی قرار گرفت و فعالیت غیرقانونی قطعه‌بندی گوشت مرغ در این منزل مسکونی مسجل شد و با تنظیم صورت‌جلسه، متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: طی این بازرسی، حدود 670 کیلوگرم انواع فرآورده‌های حاصل از قطعه‌بندی مرغ (ران، بال، بازو، شنیسل و ...) که در شرایط غیربهداشتی و عدم حضور ناظر بهداشتی به‌صورت غیرمجاز قطعه‌بندی شده بود، کشف، ضبط و توقیف شد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان با توضیح اینکه قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت مرغ باید در کشتارگاه و یا کارگاه‌های قطعه‌بندی و بسته‌بندی مجاز و دارای پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی صورت گیرد، از متصدیان رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و کلیه مراکزی که نسبت به خرید فرآورده‌های خام دامی و تهیه و پخت غذا اقدام می‌کنند، درخواست کرد تا مواد پروتئینی موردنیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر تهیه و از خرید فرآورده‌های فاقد هویت (فاقد تاریخ تولید، انقضا و برچسب مشخصات) اکیداً خودداری کنند.
قدس از تمام شهروندان تقاضا کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی، مراتب را در اسرع وقت به اداره دامپزشکی شهرستان خود و یا سامانه اطلاع‌رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان سمنان گزارش کنند. / روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان

(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها