یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۴۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
در راستای خدمت‌رسانی به جمعیت عشایر

هر ساله 600 هزار راس دام سبک در گلستان مایه‌کوبی می‌شوند/ واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در گلستان

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: در راستای خدمت‌رسانی به جمعیت عشایری که از خارج از استان به گلستان سفر می‌کنند همه ساله حدود 600 هزار راس دام سبک را مایه‌کوبی می‌کنیم.

محمودرضا وفایی اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی به جمعیت عشایری که از سایر استان‌ها وارد گلستان می‌شوند همه ساله حدود 600 هزار راس دام سبک مایه‌کوبی می‌شوند.
وی تصریح کرد: جامعه روستایی و عشایری ما جزو جامعه و مخاطب اصلی حرفه دامپزشکی هستند مخصوصا در استان گلستان که هرساله از مهرماه تا اوایل اردیبهشت‌ماه را پذیرای عشایر مختلفی از استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی و سمنان هستیم.
*همه ساله حدود 600 هزار راس دام سبک را مایه‌کوبی می‌کنیم/ مایه‌کوبی به صورت رایگان صورت می‌گیرد
مدیرکل دامپزشکی استان گلستان ابراز کرد: عشایران کوچکی در نقاط مختلف استان گلستان وجود دارد که بر اساس فصل‌ها از مکانی به مکان دیگر ییلاق و قشلاق می‌کنند.
وفایی در خصوص اهم فعالیت‌های دامپزشکی به عشایران که از سایر استان‌ها به گلستان سفر می‌کنند، یادآور شد: دامپزشکی استان گلستان خدمات متعددی برای دام‌های عشایرانی که به گلستان سفر می‌کند ارائه می‌دهد ولی مهمترین خدمات ما به جمعیت عشایری که از سایر استان‌ها وارد استان گلستان می‌شوند می‌توان به واکسیناسیون انواع دام‌های سبک و سنگین عشایران اشاره کرد.
وی از مایه‌کوبی رایگان برای دام‌های عشایر خبر داد و خاطرنشان کرد: معمولا همه ساله حدود 600 هزار راس دام سبک را مایه‌کوبی می‌کنیم و این مایه‌کوبی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.
*بیماری‌یابی و پایش بیماری‌ها در دام‌های عشایرانی که از سایر استان‌ها به گلستان سفر کردند انجام می‌شود
مدیرکل دامپزشکی استان گلستان ابراز کرد: بیماری‌یابی و پایش بیماری‌ها از جمله مواردی است که هرساله دام‌های عشایرانی که از خارج از استان گلستان وارد این خطه سرسبز می‌شوند و گلستان را مقصد خود انتخاب کردند انجام می‌شود.
وفایی جامعه عشایری و روستایی را مخاطب اصلی حرفه دامپزشکی برشمرد و افزود: خدمات متعدد دیگری بر اساس موقعیت و مقتضیات به این قشر زحمتکش و تولیدگر ما در استان گلستان انجام می‌شود. /فارس


(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها