جمعه / ۱۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۳۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

گران‌فروشی بیخ گوش پاستور

گوشت گوسفندی کماکان قیمت بالایی دارد و اقدامات مسئولان برای کاهش قیمت این محصول بی‌نتیجه مانده است، به‌طوری که هر کیلوگرم شقه گوسفندی (همراه با استخوان) در نزدیکی ساختمان ریاست‌جمهوری ۴۶هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت گوشت گوسفندی سَرِ ارزان شدن ندارد. مسئولان در فصل سرمای سال قبل وعده ارزان شدن در بهار را داده بودند. در بهار نیز با تداوم گرانی، با افزایش واردات به‌دنبال ارزان شدن این محصول بودند اما پاییز نیز آمد و قیمت گوشت ارزان نشد.
سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌روی پایگاه اطلاع‌رسانی خود قیمت گوشت تنظیم بازاری را 25 هزار تومان تا 43 هزار تومان برای قسمت‌های مختلف لاشه گرم گوسفندی شامل ران، سردست، گردن و قلوه‌گاه اعلام می‌کند اما واقعیت بازار چیز دیگری است.
پرداخت یک تراول برای هر کیلو گوشت
بنابراین گزارش قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی گرم (تازه) به‌صورت شقه بدون دنبه (همراه با استخوان) در سطح خرده‌فروشی و در بورس قصابی‌های نزدیک به میدان پاستور و در جوار ساختمان ریاست جمهوری، 43 هزار و 500 تا 46 هزار تومان است.
درصورتی‌که قصد خرید کم‌تر از یک شقه داشته باشید و به‌طور مثال گوشت ران و سردست گوسفندی بخواهید به قیمت‌های فوق افزوده خواهد شد و برای یک کیلوگرم گوشت ناقابل، باید مبلغی حدود یک تراول 50 هزار تومانی بپردازید.
بنابراین قیمت هر کیلوگرم ران گوسفندی داخلی، در منطقه سعادت‌آباد تهران 49 هزار تومان و سردست 47 هزار تومان است.
طبق این گزارش قیمت هر کیلوگرم ران بسته‌بندی‌شده در میادین میوه و تره‌بار تهران به‌صورت بسته‌بندی‌شده 43 هزار تومان و هر کیلوگرم سردست 41 هزار تومان است.
نرخ گوشت تنظیم بازاری شقه، سردست و ران وارداتی (کشورهای آسیایی میانه و استرالیا) در فروشگاه زنجیره‌ای تهران که اقدام به عرضه این محصول می‌کنند، کمتر است و به‌ترتیب قیمت 32 هزار تومان، 33 هزار تومان و 35 هزار تومان به فروش می‌رسد. /تسنیم

(جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۴:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها