جمعه / ۱۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۳۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
استاندار خراسان شمالی مطرح کرد

تولید 8 درصد گوشت کل کشور در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی در همایش گرامیداشت روز دامپزشکی گفت: ردیف اعتبارات بازنشستگان به‌صورت ملی است که باید تدبیری اندیشیده شود.

محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در همایش گرامیداشت روز دامپزشکی در سالن همایش‌های بانک ملی گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی و هوشیاری مردم باعث کاهش آنفلوانزا داشته‌ایم و هم‌اکنون هیچ موردی گزارش نشده است.
استاندار خراسان شمالی افزود: مشکل اعتبارات و کمبود بودجه‌ها همیشه وجود دارد و بااین‌همه تفاسیر بازهم می‌شود بر مشکلات فائق آمد و آن‌ها را پشت سر گذاشت.
صالحی از اختصاص 910 میلیون تومان جهت پیشگیری از انواع بیماری‌های دامی خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی حلقه اصلی زنجیره تغذیه انسان است زیرا بیشترین مصرف انسان‌ها مربوط به تولیدات دامی بوده و مهم‌ترین نقش دامپزشک در این موضوع کاملاً آشکار است و قطعاً در سلامت جامعه نقش مؤثرتری رادارند.
استاندار خراسان شمالی مهم‌ترین وظیفه دامپزشکی را در حفظ سلامت افراد جمعه دانست.
صالحی گفت: انسان به دلیل داشتن عقل است که نسبت به دیگر موجودات برتری دارد و بناب این غذای سالم نیاز است و این غذا وابسته به دام سالم بوده و باید به دام توجه خاص داشته باشیم.
صالحی با اشاره به نقش دامپزشکی و تأثیر آن در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: امیدواریم بتوانیم در طرح "هر شهرستان یک روستای سبز" نقش دامپزشکی را پررنگ‌تر کرده و از تولیدات دامی به‌عنوان مهم‌ترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی استفاده کرد.
وی بیان کرد: بااینکه جمعیت استان نسبت به استان‌های دیگر کشور کمتر است اما استان خراسان شمالی قطب تولیدات دامی است، به‌گونه‌ای 8 درصد گوشت کشور در استان تولید می‌شود و به مصرف هم استانی‌ها می‌رسد. /فارس


(جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها