جمعه / ۱۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۳۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
معاون شبکه دامپزشکی مشهد خبر داد:

نظارت بر کشتار بیش از 430 هزار راس دام در مشهد

معاون شبکه دامپزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی مشهد بر کشتار و ذبح بهداشتی 437 هزار و 70 راس دام نظارت داشته‌اند.

سیدامید نقیبی اظهار کرد: سلامت و بهداشت گوشت در کشتارگاه‌ها با معاینات بالینی دام زنده قبل از کشتار آغاز شده و با بررسی‌های کارشناسی لاشه دام در طول خط کشتار و همچنین بازرسی‌های بهداشتی در فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی ادامه پیدا می‌کند.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی مشهد بر کشتار و ذبح بهداشتی 437 هزار و 70 راس دام نظارت داشته‌اند.
معاون شبکه دامپزشکی مشهد با اشاره به کشتار 31 هزار و 456 راس دام سنگین از ابتدای سال جاری، بیان کرد: 405 هزار و 614 راس دام سبک نیز در این مدت با نظارت بهداشتی و کارشناسان دامپزشکی کشتار شده است.
نقیبی با بیان این نکته که کشتار دام در خارج از کشتارگاه را تخلف بهداشتی است، تاکید کرد: به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی، کشتار دام در خارج از کشتارگاه و معابر و اماکن عمومی ممنوع بوده و تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود.
وی افزود: اکیپ‌های بازرسی واحد نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی شبکه دامپزشکی مشهد با انجام گشت‌ زنی‌های مراقبتی این موضوع را پیگیری می‌کند و به دنبال امنیت غذایی شهروندان هست. / روابط عمومی دامپزشکی مشهد

(جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها