چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۳۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کاهش آلودگی مزارع پرورش میگو به بیماری لکه سفید از 202 مورد به هشت مزرعه

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سال 94 تعداد مزارع پرورش میگو درگیر با بیماری لکه سفید در کشور 202 مزرعه بود که با اقدام های انجام شده، این تعداد در سال 96 به هشت مزرعه رسیده است.

قاسم رضائیان زاده درباره وضعیت بیماری لکه سفید (وایت اسپات) میگو اظهارکرد: اکنون برداشت میگو در مزارع پرورشی استان های سیستان و بلوچسنتان، گلستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر به پایان رسیده که این امر ناشی از تلاش مشترک سازمان دامپزشکی کشور و سازمان شیلات ایران است.
به گفته وی، از سال 95 برای کنترل این بیماری همکاری های مشترکی بین 2 سازمان دامپزشکی و شیلات ایران انجام شد که با برگزاری نشست های متعدد و برنامه ریزی لازم میزان خسارت ها کاهش یافت.
سفیدک یا لکه سفید هم اکنون به عنوان جدی ترین و سخت ترین بیماری ویروسی تاثیر گذار در انواع گونه های میگو شناخته شده است. این بیماری نخستین بار در سال 81 در مزارع خوزستان در چوئبده آبادان دیده شد. چوئبده شامل 150 قطعه (مزرعه) است که 32 مزرعه میگو با مساحت 432 هکتار در آن فعال است. از مجموع مزارع درگیر بیماری 16 مزرعه دارای بیمه بودند.این بیماری در سال 81 در مدت کوتاهی تمام میگوهای پرورشی خوزستان را تلف کرد و این بیماری سال 94 دوباره در این مزارع مشاهده و تلفاتی را موجب شد.
سالیانه حدود یک هزار و 350 تن میگو در خوزستان تولید می شود. /ایرنا


(چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها