چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۳۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
معاون شیلات مازندران خبر داد:

آغاز صید ماهی از 20 مهرماه در مازندران

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: بهره‌برداری از ذخایر ماهی‌های دریای خزر 20 مهر ماه در دریای استان آغاز می‌شود.

عباسعلی شیخ‌تبار اظهار کرد: بهره‌برداری از ذخایر ماهی‌های دریای خزر همه ساله 20 مهرماه براساس مصوبه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران در دریای مازندران آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: حدود 4 هزار صیاد در قالب 54 تعاونی پره بهره‌برداری از ذخایر ماهی‌های دریای مازندران را آغاز می‌کنند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با بیان اینکه طرح جامع مبارزه با صیادان غیرمجاز در سطح مازندران و پایگاه‌های حفاظت از منابع آبزیان شهرستان‌های استان تهیه شده است، اضافه کرد: مقرر شده در کمیسیون قاچاق و مبارزه با کالا و ارز و سازمان شیلات ایران بررسی شود و در قالب طرح‌های ضربتی پیشگیرانه و عملیاتی با هماهنگی کمیته‌های انتظامی و دریایی در سطح دریای مازندران صورت گیرد.
این مسؤول یادآور شد: 6 تا 10 میلیارد تومان اعتبار در قالب مکانیزاسیون و سرمایه در گردش به تعاونی‌های صیادی سطح مازندران پیش‌بینی شده است.
شیخ‌تبار با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای صدور گواهینامه دریانوردی سطح مازندران اشاره کرد و افزود: در بحث بازسازی ذخایر شیلات حدود 90 میلیون قطعه بچه ماهی سفید و کپور درقالب طرح مشارکتی شیل‌گذاری، احیای زیست‌گاه و ایجاد استخر در برخی از جایگاه‌های صیادی تعاونی پره در رودخانه‌ها و دریای مازندران رهاسازی شده است.
وی در پایان گفت: یک میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی آزاد نیز تولید و در رودخانه‌های غرب استان رهاسازی شد. /فارس


(چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها