سه شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۳۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

هشدار درباره شیوع آنفلوانزای پرندگان/آماده باش ستادهای آنفلوانزا

یک مقام مسئول درباره شیوع آنفلوانزای پرندگان هشدار داد و گفت: تعدادمزارع آلوده به لکه سفید میگو از ۲۰۲ مورد درسال ۹۴ به۸ مورد در سال۹۶کاهش یافته است.

قاسم رضائیان در نشستی که به مناسبت ۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی برگزار شده بود با بیان اینکه در سال ۲۰۱۷، حداقل ۶۰ کشور جهان به ویژه کشورهای اروپایی درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بودند و برخی از آنها همچنان درگیر این بیماری هستند اظهار داشت: با ویژگی های فیزیکی که این ویروس دارد و بقایی که می تواند در فصل سرما داشته باشد باید به دارندگان طیور در کشورمان هشدار بدهیم که با آغاز فصل پائیز و سرما احتمال شیوع این بیماری وجود دارد.

وی اضافه کرد: از دو ماه پیش ستادهای آنفلوآنزا در سطح ملی، استانی و شهرستانی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند و نشست های آموزشی مختلفی برگزار شده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: بحث مهیا کردن و آماده شدن صنعت طیور برای مقابله با این بیماری مدنظر ماست چرا که پیشگیری امری بسیار مهم در این زمینه است و ما باید آن را بسیار جدی بگیریم.

رضائیان با بیان اینکه پیش بینی های اعتباری با دولت انجام شده است تصریح کرد: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین از انتشار برخی اخبار نادرست در زمینه شیوع بیماری های دامی در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: انتشار این اخبار باعث وحشت مردم می شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به برداشت میگو در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان اشاره کرد و تأکید کرد: برداشت در این استانها به پایان رسیده، اتفاقی که در این زمینه افتاده این است که امسال در زمینه بیماری لکه سفید میگو حداقل خسارت را داشتیم.

رضائیان افزود: درگیری مزارع ما از ۲۰۲ مورد در سال ۹۴ به ۸ مورد در سال ۹۶ کاهش یافته است.
(سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها