سه شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۲۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

تولید 70 هزار تن مرغ گوشتی در 5 ماهه نخست سال جاری

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان از تولید 70 هزار تن مرغ گوشتی در 5 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

رحمت‎الله سمیعی اظهار کرد: برنامه امسال برای تولید مرغ گوشتی در استان 165 هزار تن است که در 5 ماهه نخست سال جاری نزدیک به 70 هزار تن تولید مرغ گوشتی در استان داشتیم.
*صادرات یک هزار تن مرغ گوشتی به عراق
وی با بیان اینکه حدود یک هزار تن مرغ گوشتی به کشور عراق صادر شده است، افزود: به دلیل قیمت خوب داخلی در 5 ماهه نخست سال جاری صادرات زیادی در بخش مرغ گوشتی نداشیتم اما محصولات جانبی هم‎چون پای مرغ و خوراک طیور به دیگر کشورها صادر می‎شد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان در خصوص نوسانات قیمت مرغ در سال جاری گفت: نوسانات مرغ تابع دو عامل مصرف سرانه و حجم تولید است که هر دو عامل بر قیمت مرغ تأثیر می‎گذارد.
سمیعی با بیان اینکه شرایط اقلیمی قابل پیش‎بینی نیست گفت: شرایطی هم‎چون بیماری آنفولانزای مرغی موجب می‎شود صادرات ممنوع و یا با محدودیت انجام شود بنابراین بخشی از تولید که قرار است صادر شود وارد کشور می‎شود.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی بخشی دیگر مربوط به میزان مصرف است به یکباره در شرایط خاص و با توجه به شرایط اقتصادی، مصرف خانواده کاهش می‎یابد و مازاد تولید ایجاد می‎کند که این امر بر روی قیمت و واحدهای بزرگ تأثیرگذار خواهد بود. /فارس

(سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶) ۰۸:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها