چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۱۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
در افق 1404 صورت می‎گیرد

پیش‎بینی اشتغالزایی برای 8500 نفر در مجتمع پرورش میگو گمیشان

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: پیش‎بینی می‎شود در افق 1404 در مجتمع پرورش میگوی گمیشان برای 8 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شود.

سیدجواد قدس‎علوی اظهار کرد: پیش‎بینی می‎شود در افق 1404 در مجتمع پرورش میگوی گمیشان برای 8 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شود.
وی تصریح کرد: تاکنون از محل اعتبارات عمرانی دولت بالغ بر 32 میلیارد تومان هزینه شده این در حالی است که تا پایان سال 1394، 11 میلیارد تومان هزینه شده بود.
مدیرکل شیلات استان گلستان ابراز امیدواری کرد میزان تولید میگو استان گلستان در افق برنامه‎های پنج ساله ششم و 1404 به 17 هزار تن برسد و افزود: شرایط مجمتع پرورش میگو طوری است که سرمایه‎گذاران را برای سرمایه‎گذاری مشتاق می‎کند.
قدس‎علوی میزان اعتبار تخصیص‎یافته برای زیرساخت‎های مجتمع پرورش میگو گمیشان در سال 1395 را 21 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در واقع در این سال افزایش 100 درصدی سرمایه‎گذاری را تجربه کردیم و تخصیص این میزان اعتبار در سال 1395 نسبت به سال 1394 با افزایش 550 درصدی اعتبارات عمرانی همراه بوده است.
وی با بیان اینکه تاکنون توسط بخش غیردولتی 20 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری انجام شده است، با اشاره به مزیت‎های مجتمع پرورش میگو گمیشان، اذعان کرد: آب دریای خزر با کیفیت و شرایط مناسبی که دارد به طور مستقیم وارد مزارع پرورش میگو می‎شود که کیفیت بالای آب دریای خزر موجب تولید میگوی بسیار با کیفیت شده و آن در بازارهای جهانی و نزد تجار خارجی برجسته و ممتاز کرده است.
مدیرکل شیلات استان گلستان اضافه کرد: به‎دلیل عدم جزر و مد آب دریای خزر، آب به طور دائم در اختیار پروش‎دهندگان میگو قرار دارد این در حالی است که استان‎های جنوبی کشور به‎دلیل جزر و مد دریا تنها 12 ساعت از شبانه‎روز را امکان استفاده از آب دریا را دارند که این مسأله برای استان یک مزیت است.
قدس‎علوی با بیان اینکه عدم محدودیت اراضی برای توسعه پرورش میگو از دیگر مزیت‎های مجتمع پرورش میگو است، یادآور شد: خوشبختانه تا مرز مشترک ما با ترکمنستان و از شرق نیز تا تالاب بین‎المللی گمیشان ده‎ها هزار هکتار اراضی وجود دارد که امکان توسعه پرورش میگو را فراهم کرده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همت مسؤولان استانی و کشوری فازهای بعدی توسعه در مجتمع میگو پیگیری و تدام یابد و گفت: موفقیت‎های حاصل‎شده در شیلات استان به همت و تلاش همه دستگاه‎های اجرایی و مدیران و مسؤولان استانی و شهرستانی حاصل شده است. /فارس


(چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها