سه شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۲۱:۱۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۳۱۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید تضمینی گندم به ۸.۸ میلیون تن رسید/ ۳۰ درصد مطالبات گندم‌کاران باقی است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تا ظهر امروز ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی در کشور شده است.

یزدان سیف ، در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود، بیش از نیمی از مطالبات گندمکاران همچنان پرداخت نشده و معوق شده، با رد این موضوع گفت:‌ هنگام تحویل گندم از کشاورز در لحظه 50 درصد از پول گندم پرداخت می‌شود و مابقی آن به‌مرور ظرف یکی ـ دو ماه داده می‌شود.

وی تصریح کرد: کشاورزانی که از ماه‌های ابتدایی سال گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند، تاکنون تقریباً تمامی پول خود را دریافت کرده‌اند و این موضوع مربوط به مناطق سردسیر است که به‌تازگی گندم را تحویل داده‌اند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به آخرین آمار خرید تضمینی گندم تا ظهر امروز اشاره کرد و گفت: 8 میلیون و 850 هزار تن گندم به ارزش 115 هزار و 700 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده که 79 هزار و 500 میلیارد ریال آن تاکنون پرداخت شده است.

سیف گفت: طی دو هفته اخیر بیش از 3 هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران به‌حساب آنها واریز شد و می‌توان گفت: اکنون تنها 31 درصد از مطالبات باقی مانده است.

به گزارش فارس، استان‌های خوزستان، گلستان و فارس به ترتیب رتبه اول تولید گندم در کشور را دارند و 1440 مرکز خرید به‌عنوان عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گندم‌ها را از کشاورزان تحویل می‌گیرند.
(سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶) ۲۱:۱۰
ه حسینی
۱۳۹۶/۰۶/۲۹ Iran
0
0
0

جناب سیف شما تا 23خرداد تصفیه کردید یعنی الان گندمهای ما که تحویل شما شده 98روزه که پولشو ندادین ، انگار دروغ گفتن شما تمامی نداره


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها