چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۱۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل شیلات مازندران خبر داد:

شناسایی 159 مرکز عرضه و فروش زنده ماهی در مازندران

به گزارش فودنا، مدیرکل شیلات مازندران از شناسایی 159 مرکز عرضه و فروش زنده ماهی در این استان خبر داد.

حسینعلی رستمی در پنجمین جلسه کمیته تخصصی تولید، فرآوری و توسعه بازار آبزیان در سالن اجتماعات اداره‌کل شیلات مازندران در بابلسر با اشاره به اهمیت مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوارها، اظهار کرد: امروز سرانه مصرف آبزیان یکی از شاخص‌های رشد و توسعه محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: سرانه مصرف ماهی در جهان به ویژه کشورهای اروپایی و ژاپن بالا است و ایران با آن فاصله فراوانی دارد اما در سال‌های گذشته با توجه به افزایش تولید آبزیان در کشور و به ویژه مازندران، سرانه مصرف ماهی در استان رو به بهبود است.
رستمی با تاکید بر اینکه سرانه مصرف ماهی در مازندران در حال حاضر حدود 14 کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال جامعه از توسعه صنعت زنده فروشی و همچنین تمایل فراوان مصرف کنندگان به خرید آبزیان تازه، تاکنون 159 واحد مرکز عرضه ماهی در قالب‌های دارای پروانه تاسیس، بهره برداری دارای پروانه از اصناف در مرحله استعلام، فصلی و فاقد مجوز در استان شناسایی شدند که از این تعداد 128واحد در خارج شهر و 31 واحد آن در داخل شهر قرار دارند.  
مدیرکل شیلات مازندران افزایش سرانه مصرف، توسعه بازار و افزایش دسترسی جامعه به آبزیان، کاهش زنجیره عرضه تا مصرف، بهبود روش عرضه، حفظ کیفیت، ایجاد اعتماد و فراهم کردن قدرت انتخاب در خریدار را ازجمله اهداف زنده فروشی دانست و تصریح کرد: امیدواریم با اصلاح فرآیند صدور مجوزها، پشتیبانی و حمایت از توسعه فعالیت‌های پرورش آبزیان و نیز مراکز عرضه زنده ماهی، بتوان ماهی را با کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار داد. /ایسنا

(چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها