پنج شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۰
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۲۶۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن شیرینی و شکلات گفت:

وزیر صنعت با حذف قیمت مصرف‌کننده از روی محصولات شیرینی و شکلات، چیپس و اسنک موافقت کرد

در حالی که وزیر صنعت روزهای آخر وزارتش را سپری می‌کند، دبیر انجمن شیرینی و شکلات گفت: طبق توافق با نعمت‌زاده وزیر صنعت قیمت مصرف‌کننده بر روی شیرینی و شکلات، چیپس و اسنک و همچنین محصولات سلولزی بهداشتی حذف می‌شود.

جمشید مغازه‌ای اظهار داشت: در پی نامه‌نگاری و مذاکراتی که با وزارت صنعت داشتیم، نعمت‌زاده وزیر صنعت با حذف قیمت مصرف‌کننده از روی محصولات شیرینی و شکلات، چیپس و اسنک موافقت کرد.

وی تصریح کرد: در مورد زمان اجرای این طرح، با اعضای هیأت مدیره انجمن شیرینی و شکلات تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این مسئله همچنین شامل صنایع سلولزی بهداشتی نیز می‌شود و قرار است فعلاً در مرحله اول، حذف قیمت مصرف‌کننده از روی بسته‌بندی شیرینی و شکلات، چیپس و اسنک و محصولات سلولزی بهداشتی صورت گیرد.

مغازه‌ای با بیان اینکه  حذف قیمت مصرف‌کننده از روی این محصولات به نفع تولیدکننده و همچنین مصرف‌کننده خواهد بود، اظهار داشت: البته هنوز این مسئله به ما ابلاغ نشده و منتظر دریافت آن از سوی دستگاه‌های مربوطه هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حذف قیمت مصرف‌کننده از روی کالاها باعث ایجاد هرج و مرج در قیمت‌گذاری و فروش این محصولات نمی‌شود؟ گفت: این طور نیست، تا به حال توزیع‌کنندگان، ارقام درشتی را بر روی قیمت فروش خود می‌کشیدند که به ضرر مصرف‌کننده بود اما حالا قیمت‌ها شفاف‌تر خواهد شد و شرکت‌های توزیع‌کننده با توجه به رکود بازار برای رقابت با یکدیگر و جلوگیری از متضرر شدن، قیمت مناسبی را ارائه خواهند کرد.

به گفته دبیر انجمن شیرینی و شکلات، قیمت این محصولات بر مبنای قیمت تمام‌شده تولید به اضافه حاشیه سود 20 درصدی تعیین می‌شود. 

وی ادامه داد: قیمت محصولات در مناطق مختلف، متفاوت است./فارس

(پنج شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها