پنج شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۲۶۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران مطرح کرد

نگرانی مرغداران مازندرانی از افزایش قیمت جوجه یک‌روزه

به گزارش فودنا، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اشاره نگرانی مرغداران از افزایش قیمت جوجه، گفت: قیمت جوجه به ۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده که خرید آن با این قیمت برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست.

قیمت مرغ ماه گذشته تقریباً ثابت بوده ولی با این وجود تولیدکنندگان در بحث گرما متحمل خسارت و ضرر و زیان شدند.
موضوعی که تولیدکنندگان مرغ مازندران را نگران کرده بحث افزایش قیمت جوجه بوده که در حال حاضر با قیمت 2 هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد که البته در حال حاضر با ثابت بودن قیمت مرغ مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند ولی اگر قیمت آن دچار نوسان شود به مرغداران هزینه‌های هنگفتی تحمیل می‌شود.
همچنان شاهد افزایش نجومی قیمت جوجه هستیم در حالی‌که تولیدکنندگان تلاش دارند که جوجه را هرچند با قیمت بالا خریداری کنند تا بتوانند به تولید ادامه دهند و در حال دست و پازدن هستند.
تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیاری برای کاهش قیمت جوجه صورت گرفته ولی هیچ یک از آن به نتیجه نرسیده و در حال حاضر نیز قیمت آن همچنان در حال افزایش است.
تولیدکنندگان مرغ از سال‌های گذشته متحمل خسارت‌های بسیار شدند و در حال حاضر نیز خواستار کاهش قیمت جوجه  هستند؛ چرا که پس از گذر از فصل گرم سال این وضعیت ثابت نخواهد ماند و تراژدی تلخ تولیدکنندگان مرغ تکرار خواهد شد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران در این‌باره اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ طی هفته‌های گذشته ثابت مانده و در حال حاضر درب مرغداری ۵ هزار و ۴۰۰ تومان است.
عطاءالله حسن‌زاده  با اشاره نگرانی مرغداران از افزایش قیمت جوجه، اضافه کرد: قیمت جوجه به ۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده که خرید آن با این قیمت برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست.
وی ادامه داد: اگر شرایط قیمتی ثابت بماند فروش مرغ با این قیمت تولیدکننده را در حاشیه امنیت قرار داده و سودی حاصل می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران  تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به فصل گرما مرغ وزن نمی‌گیرد و تقاضا برای تولید کاهش یافته و  پاسخگوی خرید جوجه نیست.
حسن‌زاده یادآور شد: هشدارهای لازم  را به تولیدکنندگان اعلام کردیم که اگر شرایط قیمتی تغییر پیدا کند افت قیمت مرغ را به دنبال خواهد داشت و ضرر و زیان به تولیدکنندگان غیرقابل حبران خواهد بود.
وی با بیان اینکه در بحث تقاضا مرغداران جوجه را براساس نیاز خریداری کنند، اضافه کرد:  توصیه ما به مرغداران این است از خرید جوجه با قیمت بیش از هزار و ۸۰۰ تومان پرهیز کنند.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران اظهار کرد: پیگیری‌های لازم انجام شده تا ماهانه ۳۰ میلیون قطعه جوجه را با قیمت مصوب در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم که اعتقاد داریم این مهم در کاهش تقاضا و قیمت می‌تواند تاثیرگذار باشد که هنوز اجرایی نشده است.
/فارس

(پنج شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها