یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۲۴۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

دریافت 12 میلیارد ریال تسهیلات برای پرورش ماهیان خاویاری در گلستان/ فعالیت 3 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان

به گزارش فودنا، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گلستان گفت: با معرفی متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری در مزارع منفرد تاکنون 12 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی کشور دریافت شد.

مهندس محمود سقلی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به کاهش ذخایر ماهیان خاویاری در دریای خزر، مزارع مجتمع و منفرد پرورش ماهیان خاویاری استان، با هدف توسعه آبزی پروری، افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور و استان، حفظ برند ماهیان خاویاری گلستان با پرورش گونه های بومی و غیره در حال گسترش است که از این میان 400 هکتار از اراضی مستعد در شمال رودخانه گرگانرود به صورت مجتمع خواهد بود.
وی با اشاره به فاز اول این مجتمع و میزان تولید آن تصریح کرد: مطالعات فاز اول مجتمع پرورش ماهیان خاویاری استان در مساحت 220 هکتار و با ظرفیت تولید 8000 تن گوشت و 400 تن خاویار در دست اقدام است که پس از انجام مطالعات و ایجاد بستر مناسب روند واگذاری مزارع  به اطلاع عموم خواهد رسید.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات  گلستان در خصوص مزارع منفرد پرورش ماهیان خاویاری استان گفت: در حال حاضر 3 مزرعه فعال و 3 مزرعه در حال احداث در استان وجود دارد که بالغ بر 40 تن گوشت و حدود 200 کیلوگرم خاویار تولید می کنند که به منظور توسعه این مزارع  نسبت به معرفی متقاضیان برای  دریافت تسهیلات بانکی بالغ بر 45 میلیارد ریال اقدام شد.
 سقلی یادآور شد: متقاضیان  پرورش ماهی در مزارع منفرد می توانند با معرفی زمین و درخواست به اداره کل شیلات استان با دریافت پروانه تاسیس در راستای تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بانک سینا و بنیاد علوی جهت دریافت تسهیلات بانکی کم بهره به بانک عامل معرفی شوند.
وی در پایان با اشاره به دستاوردهای طرح ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در استان گلستان، یادآور شد: با توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان، 4800 فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم به همراه احداث و راه اندازی مرکز تکثیر انواع ماهیان خاویاری، احداث و راه اندازی مرکز تخصصی تولید غذای مورد نیاز ماهیان خاویاری و احداث و راه اندازی مرکز فن آوری و بسته بندی ماهیان خاویاری در استان ایجاد خواهد شد.
/ایسنا
(یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها