پنج شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۲۴۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کشتاری که به تولید یک استان جان می‌دهد

قول دیگری که در جهاد کشاورزی عملی شد/ تولید کننده‌ای که از جا برخاست

کشتارگاه صنعتی سپیدمرغ یاسوج بعد از یک دوره طولانی تعطیلی، راه‌اندازی شد تا یکی دیگر از قول‌های مدیران بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با همت والای یک تولیدکننده زمین‌خورده، رنگ عمل بگیرد و ده‌ها کارگر به کار خود برگردند.

در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و در چهار سال گذشته قول‌هایی داده شد که بخش زیادی هم عملی شد اما راه‌اندازی کشتارگاه سپیدمرغ معروف به کشتارگاه خادمی که چند سال است راکد بوده و مشکلات عدیده‌ای داشته از آن قول‌هایی بود که کمتر کسی فکرش را می‌کرد عملیاتی شود.

نوع واکنش، مجید محنایی در چند روز گذشته که گوهرگانی از راه‌اندازی آن خبر داده بود، مؤید این موضوع است که حتی مسئولین ارشد این استان هم باور نمی‌کردند، سازمان جهاد کشاورزی بتواند این بار سنگین را هم از زمین بلند کند.

به سرانجام رساندن 20 پروژه زنگ‌خورده و نیمه‌تمام آب‌رسانی و پمپاژ در این استان و افتتاح صدها پروژه موفق دیگر در حوزه‌های مختلف شیلات، صنایع تبدیلی، دام و طیور، آب و خاک و باغبانی  تنها بخشی از کارهایی است که مدیریت جعفر گوهرگانی را در کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد متفاوت کرده است.

با همه این تفاوت‌ها، اما عمل به وعده راه‌اندازی مجدد کشتارگاه سپیدمرغ که بدهکاری مالی رنگ و رخساری برایش باقی نگذاشته بود و عمده تجهیزات آن از سوی طلبکاران مصادره شد، کار متفاوت دیگری بود که بعد از چند سال شاید بتواند صنعت مرغ و صاردات این استان را تکانی دهد و این بازار را از انحصار خارج کند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد و تا پیش از این تنها یک کشتارگاه مرغ و طیور وجود داشت که همه بار تأمین گوشت مرغ را به عهده گرفت و آقای معصومی در مدیریت این تنها کشتارگاه، گرمی‌ها و سردی‌های زیادی چشید؛ سختی‌هایی که امشب و در آیین راه‌اندازی مجدد کشتارگاه سپیدمرغ، از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی یاد شد و مطرح شد که حقیقتا" کشتارگاه معصومی بر گردن این استان حق دارد و او که در همه ایام سال به ویژه در ایام گردشگری، همه فشارها را تحمل می‌کرد اگر یک شب به هر دلیلی تعطیل می‌شد، باید پاسخگوی مصرف‌کنندگان و مسئولان بود چرا که بازار مرغ یک استان تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت.

نکته دیگری که راه‌اندازی کشتارگاه سپیدمرغ را متفاوت کرده این بوده که سرمایه‌گذار و مدیر قبلی آن بعد از آنکه به بدترین شکل ممکن زمین خورد و ورشکسته شد، بار دیگر بلند شد و این‌بار با انگیزه‌ای مجدد، برای چرخیدن دوباره چرخ این کشتارگاه مدرن و صنعتی همت کرد.

خادمی می‌گوید که اگر بخواهم یک عامل انگیزشی را برای راه‌اندازی مجدد این کشتارگاه بگویم، دلگرمی‌ها و نویدهایی بوده که مسوولان جهاد به من می‌دادند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم می‌گوید: نباید هیچ محدودیت و مانع  اداری در راه اخذ پروانه و مجوزات جدید این کشتارگاه بعد از یک دوره رکود باشد چرا که اگر ما چنین واحدی را که با وجود شکست و این همه مشکل باز هم دل می‌سوزاند و پای کار می‌آید، کمک نکنیم، پس کی را باید کمک کنیم؟

او از استاندار، مدیرکل صنعت و معدن، کارگروه رفع موانع تولید، مدیران بانک‌ها و مدیرعامل شرکت برق این استان برای همکاری در راه‌اندازی این کشتارگاه قدردانی کرد.

به هر حال سید ناصر خادمی، که اکنون کوله‌باری از تجربه را دارد، متواضعانه به عدم موفقیتش در مدیریت این کشتارگاه اشاره می‌کند و مسئولیت ناکامی‌ها را می‌پذیرد، این‌بار چند فرد کاربلد را به کمک خود آورد تا بلکه کشتارش، سالیان سال به تولید این استان جان دهد.

از آقای سجادپور که مویش را در صنعت و تولید سپید کرده است تا برادران ممدی که در زمینه‌های مختلف مدیریتی از بانک تا وکیل دادگستری تخصص دارند، به کمک این کشتارگاه تعطیل آمدند تا بلکه پای کار آمدن مجموعه جدید و مدیریت قدرت محمدی موجب شود تا نه تنها برای بار دیگر چرخ این واحد تولیدی از حرکت نایستد، بلکه همه ظرفیت‌های کشتار به کار گرفته شود و خط صادرات این محصول با کیفیت که روزی آوازه بزرگی در شهر داشت نیز راه بیفتد.

 موضوعی که خیلی‌ها به آن امیدوار شدند تا شاید این شب به یک روز به یادماندنی و اثرگذار در بخش کشاورزی و کارنامه مدیریتی جعفر گوهرگانی ثبت شود.

از نکات دیگری که آیین ساده راه‌اندازی این کشتارگاه را متفاوت کرده است، بازگشت به کار بیش از 30 کارگری است که امشب با شوق و شعف به صف شدند تا لباس کار بگیرند و در خط کشتار و تولید مشغول به کار شوند.

آن‌گونه که محمدی، مدیر این کشتارگاه می‌گوید با روی غلتک افتادن این کشتارگاه و چند شیفته شدن آن، حدود 150 کارگر استخدام می‌شوند و این خبر خوشی برای شکستن شاخ غول بیکاری با راه‌اندازی واحدهای مشابه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همواره در جلسات راه‌اندازی این کشتارگاه را که بازار مرغ را از حالت انحصاری و تنش‌های آنی نجات می‌دهد، آرزوی خود می‌دانست، و امشب به این آرزوی خود رسید، آرزویی که تحقق آن حاصل زحمات همه همکارانش در امور دام به ویژه معاون بهبود تولیدات دامی و مهمتر از آن همت والای سرمایه‌گذار آن بوده است.

اگر چه خوشحالی را به راحتی در چهره آقای خادمی که بعد از یک شکست سنگین دوباره بلند شد، ملموس‌ترمی‌توان دید اما باید گفت امشب همه خوشحال بودند از جعفر گوهرگانی و همکارانش گرفته تا استاندار، معاون اقتصادی‌اش و سرمایه‌گذار جدید این کشتارگاه و حتی آقای معصومی که با این رقیب جدید هم از زیر بار فشارها، نفسی چاق می‌کند و هم در یک بازار رقابتی می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد./ به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج
(پنج شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها