چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۲
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۷۲۳۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

50 درصد خرمای کشور زیر پوشش بیمه است

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: 50 درصد خرمای کشور و 70 درصد این محصول در کرمان زیر پوشش بیمه قرار دارد.

پیمان جلالی روز سه شنبه در بازدید از نخلستان های خسارت دیده ریگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش دما و رطوبت پایین چند سالی است محصول خرمای شرق استان را دچار خسارت کرده است.
وی اظهار کرد: بیمه ترجیحی به دلیل وارد آمدن خسارت سنگین به نخل داران شرق استان کرمان به محصول خرمای این منطقه اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: تغییرات اقلیمی در استان کرمان موجب خشکیدگی خوشه های خرمای نخل داران ریگانی شده و خسارت زیادی به کشاورزان این مناطق وارد کرده است.
مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی افزود: اقدامات تحقیقاتی در کنار بیمه محصولات در شرق استان کرمان آغاز شده و یکی از پروژه ها در شهرستان فهرج و شهرستان های شرقی این استان به مدت سه ماه در حال انجام است.
وی تاکید کرد: استان کرمان در زمینه تولید خرما رتبه نخست را در کشور دارد و در هفت استان کشور 10 رقم از انواع خرما تولید می شود.
بیمه ترجیحی فقط به محصول خرما تعلق می گیرد و نخل دارن در صورت متضرر شدن می توانند کل خسارت وارده را از صندوق بیمه محصولات کشاورزی دریافت کنند.
توفان شن، گرمای زیاد و ریزگردها تاکنون 30 تا 100درصد به نخلستان های شهرستان ریگان خسارت وارد کرده است.
ریگان تا مرکز استان کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.
(چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها