دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۲۰۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تب کریمه کنگو ارتباطی با رکودِ بازار گوشت ندارد

معاون امور دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی گفت: نرخ گوشت در بازار بالا است، از این رو کاهش تقاضا برای خرید گوشت ارتباطی به شیوع این بیماری ندارد.

کریم امیری معاون امور دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی ، با اشاره به آخرین وضعیت تب کریمه کنگو اظهار داشت: براساس آخرین آمار تا کنون از 65 نفری که مبتلا به این بیماری شدند، تنها سه نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: نرخ گوشت در بازار بالا است  از این رو کاهش تقاضا برای خرید گوشت ارتباطی به شیوع این بیماری ندارد.

امیری در پاسخ به این سوال که مردم به دنبال شیوع تب کریمه کنگو بهترین راه حل را امتناع از خرید می دانند، گفت: در صورت خرید از قصابی های مجاز، نگرانی مبنی بر شیوع این بیماری وجود ندارد .

این مقام مسئول با بیان اینکه بهترین راه حل عمل به توصیه های جامع سازمان دامپزشکی است، عنوان کرد: بنابراین از مردم تقاضا داریم از کشتار غیرمجاز دام و تماس مستقیم با دام خودداری نمایند، چراکه کشتار غیر مجاز یکی از موانع اصلی خطر است.

معاون امور دفتر بهداشتی و مدیریت بیماری دامی ادامه داد: به دامداران توصیه می نماییم در صورت رویت کنه روی بدن دام خود، مراتب را به  سازمان دامپزشکی اطلاع دهند تا در اسرع وقت اقدام به سم پاشی اسطبل‌ها نمایند.

وی با بیان اینکه میزان مرگ و میر ناشی از شیوع تب کریمه کنگو به پایین ترین حد ممکن رسیده است، تصریح کرد: با توجه به آنکه این ویروس بومی کشورما است از این رو امکان مهار آن وجود ندارد، چراکه همه ساله با گرمی هوا و فعالیت کنه ها، امکان شیوع این ویروس وجود دارد./ باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶) ۱۴:۱۳
دلشاد
۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
0

باسلام بله واقعییت اینه که قیمت گوشت خیلی بالاست وخوشبختانه تب کنگو بهانه ایست برای کسانی که توانایی خرید ندارند وراهی برای جلوگیری ازشرمنده نشدن در مقابل خانواده نگر خداوند به حکمت ببند دری به رحمت گشاید در دیگری


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها