یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۱۹۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عرضه 20 درصدی جوجه یکروزه در بورس کالا کلید خورد

چند ماهی است قیمت جوجه یکروزه جو با نوساناتی در بازار همراه است که مسئولان معتقدند عرضه جوجه در بورس کالا تاثیر بسزایی در تعادل قیمت ها دارد.

چند ماهی است که قیمت جوجه یکروزه با نوساناتی در بازار همراه است که مسئولان معتقدند عرضه جوجه در بورس کالا تاثیر بسزایی در تعادل قیمت ها دارد.

حال با وجود مزیت های بورس کالا قرار است از امروز 20 درصد جوجه یکروزه در بورس کالا عرضه می شود.

غلامعلی فارغی دبیر انجمن جوجه یکروزه ، با اشاره به آخرین وضعیت نرخ جوجه یکروزه اظهار داشت: معاونت امورتولیدات دامی وزارتخانه قیمت تمام شده هر قطعه جوجه یکروزه را هزار و 220 تومان اعلام کرده که درنهایت با احتساب سود 20 درصدی باید 1400 تومان به مرغدار عرضه شود.

وی با اشاره به عرضه 20 درصدی جوجه یکروزه در بورس کالا افزود: از ابتدای تیرماه عرضه جوجه در بورس کالا صورت گرفته اما از آن جا که این پروسه زمان بر است انتظار می رود که این میزان تحقق یابد.

فارغی ادامه داد: با توجه به شفافیت و عدم وجود واسطه ها در بازار بورس می توان گفت که عرضه جوجه یکروزه تاثیر بسزایی در ثبات نسبی بازار دارد.

دبیر انجمن جوجه یکروزه تصریح کرد: خرید مستقیم جوجه یکروزه از تولیدکنندگان مرغ مادر به دلیل نبود وجود واسطه ها موجب شده اختلاف فاحش قیمت در بازار از بین رود.

دلیل اصلی نوسان قیمت جوجه یکروزه چیست؟

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،با اشاره به عوامل موثر در بالا بودن قیمت جوجه یکروزه گفت: افزایش تقاضا برای قیمت جوجه یکروزه دلیل اصلی نوسانات قیمت است که با وجود نرخ کنونی مرغ در بازار مرغداران متحمل زیان هستند.

وی با اشاره به عرضه 20 درصدی جوجه یکروزه در بورس کالا افزود: با توجه به کف و سقف قیمت از سوی معاونت طیور برای نرخ جوجه یکروزه باید منتظر ماند و دید که عرضه 20 درصدی جوجه در بورس کالا در بازار می تواند اثر بخش باشد.

یوسفی با بیان اینکه عرضه جوجه در بورس کالا از نوسانات قیمت جلوگیری می نماید، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی جوجه های عرضه شده در بورس کالا را زنجیره ها خریداری کردند و حال باید دید که عرضه از سوی مرغدار به چه صورت خواهد بود.
(یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶) ۰۹:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها