شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۱۷۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مصرف ۴ میلیارد تومان سم برای مقابله با کنه ناقل تب کریمه

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: تاکنون حدود ۴ میلیارد تومان سم برای مقابله با کنه ناقل بیماری تب کریمه کنگو، مصرف شده است.

مهدی خلج گفت: تاکنون حدود ۴ میلیارد تومان سم برای مقابله با کنه ناقل بیماری تب کریمه کنگو، مصرف شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه سموم مصرفی از سال گذشته خریداری شده بود، افزود: برای خرید سموم مورد نیاز اقدام کرده و تلاش شد تا جایی که امکان دارد برای رعایت ضوابط زیست محیطی با اجرای روش‌های مدیریت پیشگیری، از سموم کمتری استفاده شود.

وی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درباره مشاهده موارد بیماری در انسان‌ها، مبارزه با عوامل بیماری زا در بخش دام در روستاها و شهرستان‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه، اصفهان و مازندران تشدید شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: تاکنون سازمان تمام سموم خریداری شده را در استان‌ها توزیع کرده است و استان‌ها نیز از منابع استانی برای تأمین سموم مورد نیاز اقدام کرده‌اند.

خلج گفت: جلوگیری از کشتار دام در کشتارگاه‌های غیرمجاز و کشتار در مکان‌های غیر از کشتارگاه‌های صنعتی، مبارزه با انگل‌ها و کنه‌ها، الزام رعایت اصول نگهداری گوشت در سردخانه و یخچال به مدت ۲۴ ساعت از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو بویژه در ۵ استان مورد گزارش وزارت بهداشت بوده است.

وی افزود: گردشگران طبیعی بهتر است از پمادهای دورکننده کنه‌ها استفاده کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: افرادی که برای تفریح به مناطق روستایی می‌روند، اگر در این مناطق گوشت قرمز تهیه می‌کنند حتماً گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه داشته و سپس مصرف کنند.

خلج تاکید کرد: ویروس بیماری تب کریمه کنگو در طبیعت پایدار است و بر اساس شواهد علمی قابل حذف نیست؛ بنابراین صاحب‌نظران جهانی برای پیشگیری از ابتلای به این بیماری بر آموزش عمومی تاکید دارند.
(شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها