شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۱۷۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

قاچاق بلای جان گوسفندان بیچاره شد

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز استان هرمزگان گفت: علاقمندی اعراب به گوشت ایرانی، آمار قاچاق دام زنده را افزایش داده است.

ولی قاسمی دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان ، با اشاره به کشف 30 راس دام قاچاق در چند روز گذشته در این استان ، گفت: قاچاق دام زنده به خارج از کشور ، بعد از وضع قانون ممنوعیت صادرات دام ،اوج گرفت.

وی در ادامه افزود: دولت برای ثابت نگه داشتن قیمت گوشت قرمز در داخل کشور صادرات دام را ممنوع کرد اما همانطور که می بینیم ،این عمل تاثیری هم در جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در بازار نداشته است.

قاسمی تاکید کرد: از آنجاییکه در کشورهای حوزه خلیج فارس ،گوشت ایرانی را مرغوب تر می دانند بهای بیشتری برای دام های ایرانی پرداخت می شود و این امر موجب می شود تا بسیاری از افراد ،10 تا 15 راس دام را در قایق های کوچک به سمت کشورهای عربی قاچاق کنند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز استان هرمزگان با اشاره به جرایم سنگین قاچاقچیان دام ،اضافه کرد: نکته تاسف برانگیز آنجاست که بسیاری از قاچاقچیان در هنگام تعقیب و گریز توسط نیروهای دریابانی ،دام های بیچاره را برای فرار از جرایم نقدی ، به درون دریا می اندازند.

ولی قاسمی در پایان پیشنهاد داد: بازنگری در قانون منع صادرات دام به خارج از کشور می تواند گام موثری در زمینه کاهش قاچاق آن باشد، در صورتیکه صادرات دام ، از اسکله های مشخص و با تعداد معینی صورت گیرد ،هم می توانیم بازار گوشت داخلی را کنترل و هم از قاچاق دام جلوگیری نماییم./باشگاه خبرنگاران جوان
(شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها