چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۱۶۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری آبزیان در سال ۹۵

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توسعه صید فانوس ماهیان کشور از واردات پودر ماهی برای صنعت آبزی پروری و طیور بی نیاز شدیم.

حسن صالحی با اشاره به اینکه میزان صید فانوس ماهیان در کشور ۵ تا ۷ هزار تن بود، افزود: سال گذشته صیادان از عمق ۳۰۰ متری دریای عمان حدود ۱۵ هزار تن انواع فانوس ماهیان را صید کردند که با این میزان صید از واردات پودر ماهی بی نیاز شدیم.

وی گفت: توسعه صید فانوس ماهیان و پرورش ماهی در قفس از اولویت‌های سازمان شیلات در کشور است بنابر این از سال گذشته تاکنون ۱۴ هزار تن ماهی با روش پرورش در قفس تولید شد.

رئیس سازمان شیلات افزود: ظرفیت کنونی تولید ماهی در قفس حدود ۲۳ هزار تن است که با استفاده از تمام ظرفیت ۵۰۰ قفس مستقر در سواحل دریاها شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

صالحی درباره شرایط تولید میگو در کشور گفت: سال گذشته ۲۳ هزار تن میگو تولید و ۱۴ هزار تن نیز صادر شده است که رکورد جدیدی در این حوزه بود.

وی میزان تولید آبزیان را در سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۷۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: ۶۱۰ هزار تن ماهی از طریق صید و ۴۷۰ هزار تن نیز در مراکز آبزی پروری تولید شد.

رئیس سازمان شیلات گفت: تا پایان سال گذشته ۱۰۳ هزار تن انواع آبزی به ارزش ۴۱۲ میلیون دلار صادر شد.

صالحی همچنین از صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری غذای آبزیان و ماهیان زینتی خبر داد و افزود: سال گذشته در مجموع ۵۰۰ میلیون دلار انواع محصولات شیلاتی صادر شد.

وی درباره میزان مصرف سرانه ماهی و محصولات شیلاتی در کشور گفت: مصرف سرانه ماهی از ۱۰.۲ کیلوگرم در سال گذشته به ۱۰.۶ کیلوگرم افزایش یافت.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: براساس برنامه ششم توسعه سالانه نیم تا ۷ دهم کیلوگرم میزان مصرف سرانه آبزیان در کشور افزایش می‌یابد تا به عدد هدف یعنی ۱۴ کیلوگرم برسیم.
(چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها