دوشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۱۵۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

واردات نهاده های دامی انحصاری نیست

وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به اعلام انحصاری بودن واردات نهاده های دامی و افزایش قیمت نهاده ذرت در بازار از سوی برخی رسانه ها ضمن رد این ادعا، اعلام کرد که واردات نهاده های دامی انحصاری نیست .

وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه اعلام کرد: طی روزهای اخیر افزایش حدود 200 تومانی قیمت ذرت در بازار مصرف با وجود این که قیمت جهانی این محصول افزایشی نداشته و همچنین تغییری در تامین و عرضه ذرت در کشور رخ نداده، فاقد هرگونه توجیهی است.
این موضوع به مراجع نظارتی مانند سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گزارش شد تا اقدامات مقتضی جهت برخورد با اخلال گران در قیمت ها صورت گیرد.
به منظور جلوگیری از اجحاف به تولید کنندگان و بروز خلل در روند و ثبات تولید و قیمت مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام کشور با در اختیار داشتن ذخایر راهبردی کافی ذرت مورد نیاز صنعت مرغداری کشور را با قیمت مناسب و به هر میزان از طریق تشکل های مرغداران به طور گسترده و مستمر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد.
**وزارت جهاد کشاورزی امضای طلایی به واردکننده ای نداده است
یکی از افتخارات وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم برچیدن بساط انحصار از جمله در زمینه واردات و امضای طلایی بوده که این موضوع شامل مجوزهای واردات نهادهای دام و طیور نیز شده و بر همین اساس اعلام می دارد که همه اشخاص واجد شرایط می توانند بدون نیاز به مراجعه به این وزارت فقط با رعایت موازین بهداشتی، قرنطینه ای و ضوابط قانونی به هر میزان به واردات نهاده های دام و طیور مبادرت کنند.
این گزارش می افزاید: انتظار می رود رسانه ها در مواجهه با خبرهای نوسانات غیر منطقی بازار محصولات کشاورزی، نظرات مشورتی و اطلاعات تکمیلی را نیز از این وزارت خانه کسب کنند، تا با اطلاع رسانی و اشراف کامل به تمام ابعاد موضوع، گزارش ها و اخبار منتشره منجر به بروز التهاب و نگرانی های بی مورد نزد تولید کنندگان و مصرف کنندگان نشود.
(دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶) ۱۸:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها