سه شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۱۳۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

شیوع تب کریمه کنگو در کشور کذب است/ محصولات گوشتی معتبر به مهر دامپزشکی را خریداری کنید!

معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: شیوع تب کریمه کنگو در کشور شایعه بوده و اقدامات لازم جهت پیشگیری از اشاعه آن در کشور از جانب وزارت بهداشت انجام شده است.

محمود نبوی ضمن تکذیب اخبار حاکی بر اشاعه تب کریمه کنگو در کشور، گفت: آخرین آخبار مربوط به اشاعه تب کریمه کنگو در کشور به شهر زاهدان اختصاص داشت که پس از پیگیری‌های وزارت بهداشت کنترل شده، و کارگران کشتارگاه درمان و مرخص شدند. بر این اساس خبر اشاعه تب کنگو، شایعه بوده و به مردم اطمینان می‌دهیم که نگران شیوع این بیماری نباشند.  
 
وی افزود: تب کریمه کنگو بدون هیچ علائمی در بدن دام، بعد از ذبح رویت شده و تنها احتمال ابتلای کارگران بخش بسته بندی گوشت‌های تازه ذبح شده و قصاب‌ها به این بیماری وجود دارد.  
 
معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت عنوان کرد: با توجه به عدم تشخیص این بیماری در دام‌های زنده، دولت جهت پیشگیری از وجود تب کریمه کنگو و تب مالت در دام‌های وارد شده از کشورهای افغانستان و پاکستان، ذبح آن‌ها را به کشتارگاه‌های صنعتی واگذار کرده است.  
 
وی بیان کرد: تب مالت نیز مانند تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مربوط به دام است که بعد از ذبح علائم آن بروز می‌کند. این بیماری‌ها بیشتر در دام‌های وارداتی مربوط به کشورهای شرقی از جمله افغانستان و پاکستان بوده و امکان وجود آن در دام‌های داخلی خیلی کم است.
 
نبوی اذعان داشت: توصیه می‌شود شهروندان گوشت‌های تازه ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه نگهداری کرده و بعد از آن اقدام به تکه کردن گوشت نمایند. همچنین هنگام ذبح دام و خورد کردن گوشت حتما از دستکش استفاده شود.  
 
وی یادآور شد: در راستای رفع نگرانی‌های شهروندان از ابتلا به بیماری‌های دامی، توصیه می‌شود مردم از محصولات گوشتی معتبر به مهر دامپزشکی، استفاده کنند.
(سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۱:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها