پنج شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۰۸۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

با مشکل انباشت دام مواجه هستیم/اجرای طرح برچسب گذاری کیفیت گوشت

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده گفت:براساس گزارش های موجود در شرایط کنونی استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام و فارس با انباشتگی دام مواجه هستند.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده ، حجم تولید و عرضه گوشت داخلی را مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به حجم مناسب تولید سالانه یک الی دو درصد این میزان را به صادرات اختصاص می‌دهیم چرا که این امر اقتصادی شدن و رونق صنعت دامپروری را به همراه دارد.

وی افزود: براساس گزارش های موجود در شرایط کنونی استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام و فارس با انباشتگی دام مواجه هستند.

پوریان با بیان اینکه تولید و عرضه انبوه گوشت گوسفندی از اواخر سال گذشته و سال جاری در بازار ادامه داشته ، گفت: با توجه به ایجاد زنجیره تولید تا توزیع هر کیلو گوشت گوسفندی با نرخ ۳۱ هزا رو ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود و این درحالی است که در قصابی‌های سطح شهر با نرخ‌های ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان به بالا عرضه می‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده در خصوص آخرین وضعیت نرخ دام زنده در میادین بیان کرد: نرخ دام زنده در میادین مختلف متفاوت است به طوریکه هر کیلو دام سبک گوسفندی از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزارتومان است.

وی ادامه داد: براساس برآورد‌ها روزانه ۱۵۰ هزار لاشه دام سبک گوسفندی و بز در کشور توزیع می‌شود که ۲۵ هزار لاشه آن مربوط به تهران است.

پوریان از برچسب گذاری کیفیت و قیمت گوشت در آینده‌ای نزدیک در قصابی‌ها خبر داد و اضافه کرد: این موضوع به شدت از سوی معاونت امور دام در حال پیگیری است به طوریکه در تمامی استان‌ها جز تهران از نیمه دوم اردیبهشت اجرا می‌شود. با این کار سودجویی دلالان و مغازه داران به حداقل کاهش می‌یابد./ باشگاه خبرنگاران جوان
(پنج شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶) ۱۳:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها