یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۰۷۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کاهش 10 درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از کاهش 10 درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر در این استان خبر داد.

اسحاق شعبانی  با اشاره به وضعیت صید ماهیان استخوانی در گیلان اظهار کرد: امسال به دلیل بارندگی‌های زیاد وضعیت صید نامناسب بود و کاهش داشتیم.

وی با بیان اینکه فصل صید ماهیان دریای خزر از 17 مهر ماه آغاز شده بود، افزود: سال 95 سال خوبی برای صید نبود و امسال نیز تاکنون بارندگی هوا و شرایط نامناسب جوی موجب شد صید مناسبی نداشته باشیم.

مدیر کل شیلات گیلان از صید دو هزار و 300 تن ماهی تاکنون در این استان خبر داد و گفت: این میزان صید ماهیان استخوانی دریای خزر نسبت به دو هزار و 500 تن صید سال گذشته 10 درصد کاهش دارد.

وی صید یک‌هزار و 680 تن را از نوع ماهی سفید معادل 76 درصد مجموع صید عنوان کرد و ادامه داد: 522 تن معادل 23 درصد ماهی کفال و بقیه نیز دیگر گونه‌های ماهی بوده است.

شعبانی با اشاره به اینکه مجموع صید ماهیان دریای خزر پایین نیست، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل کاهش صید ماهیان استخوانی دریای خزر ناملایمات جوی و کولاک بودن دریا بوده ضمن اینکه طی چند روز اخیر وضعیت دریا مناسب شده و صیادان در زمان تمدید فصل صید توانستند صید بهتری داشته باشند به طوری که کاهش 40 درصدی صید ماهیان اکنون به 10 درصد رسیده است.

وی صید غیرمجاز ماهیان را معضل بزرگی دانست و یادآور شد: صید غیرمجاز ماهیان پدیده‌ای فرا استانی بوده و باید در سطح ملی با این امر برخورد و تصمیم‌گیری شود./ فارس
(یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶) ۱۳:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها