چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۰۲۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

شرایط قرنطینه‌ای واردات صمغ ترنجبین و دانه بارهنگ از افغانستان اعلام شد

دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در دو بخشنامه‌ جداگانه به گمرک شرایط قرنطینه واردات صمغ ترنجبین و دانه بارهنگ برای مصرف دارویی و خوراکی از کشور افغانستان را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، بر این اساس واردات صمغ ترنجبین از کشور افغانستان برای مصرف دارویی نیازی به همراه داشتن گواهی بهداشت معتبر از کشور مبداء ندارد و بازدید و بررسی کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی و گمرک ترخیص‌کننده کفایت می‌کند.

ضمن اینکه دانه بارهنگ برای مصارف خوراکی و دارویی نیز در فهرست کالاهای با ریسک قرنطینه کم قرار دارد که واردات آن از افغانستان منوط به همراه داشتن گواهی بهداشت معتبر از این کشور و همچنین بررسی و بازدید کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی است.

سازمان توسعه تجارت در نامه دیگری به گمرک درباره واردات نوار چوب بامبو از کشور چین نیز اعلام کرد: طبق اعلام وزارت کشاورزی واردات نوار چوب بامبو با ضخامت 5 میلیمتر برای استفاده در حصیرسازی نیز در فهرست کالاهای باریسک قرنطینه کم قرار دارد که در واردات آن همراه داشتن گواهی بهداشت معتبر از کشور مبدا و بررسی و بازدید کارشناسان قرنطینه الزامی است.
(چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها