چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۰۰۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید نیمه صنعتی واکسن کشته نیوکاسل مخصوص جوجه های گوشتی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال غرب کشور(مرند) از تولید نیمه صنعتی واکسن نیوکاسل مخصوص جوجه های گوشتی (برویلر) خبر داد.

علی آمقی گفت : موسسه رازی با تولید انبوه این واکسن می تواند سهم قابل توجهی از بازار واکسن کشته نیوکاسل در گله های گوشتی را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اتمام مرحله آزمایشگاهی و تولید موفق نیمه صنعتی واکسن نیوکاسل مخصوص جوجه های گوشتی (برویلر) در موسسه رازی شعبه مرند اظهار کرد: موسسه رازی با تولید انبوه این واکسن می تواند سهم مهمی در بازار واکسن کشته نیوکاسل در گله های گوشتی داشته باشد.

دکتر آمقی بیان کرد: استفاده از این واکسن از نظر اقتصادی به نفع مصرف کننده است و با قیمت پایین تری نسبت به واکسن های وارداتی در بازار عرضه می شود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال غرب کشور(مرند) با اشاره به واکسن آنفلوانزا با میزان قابل توجه تیتر بالا که در موسسه رازی شعبه مرند در مرحله تولید قرار دارد، افزود: با توجه به آنتی ژن های بیشتر موجود در این واکسن، زمانی که خطر آنفلوانزا در میان طیور افزایش یابد، این واکسن مورد استفاده قرار می گیرد. دکتر آمقی خاطرنشان کرد: تاکنون واکسن های نیوکاسل برویلر و آنفلوانزا با تیتر بالا در کشور تولید نشده بود و تنها شاهد نمونه های خارجی آن بودیم که مراحل نیمه صنعتی برای تولید آن در حال انجام است.

تشخیص 200 نمونه بیماری زنبور عسل در آزمایشگاه تخصصی موسسه رازی

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی هم گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 200 نمونه بیماری زنبور عسل در آزمایشگاه تخصصی این موسسه تشخیص داده شد.

تولید نیمه صنعتی واکسن کشته نیوکاسل مخصوص جوجه های گوشتیبنابر گزارش روابط عمومی موسسه رازی، دکتر مجتبی محرمی با اشاره به فعالیت هایی که به صورت مداوم در بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه رازی انجام می شود، اظهار کرد: با توجه به وجود آزمایشگاه مجهز در این موسسه، نمونه های بیماری این جانوران از نقاط مختلف کشور برای تشخیص به موسسه رازی ارسال می شود، چراکه بسیاری از استان ه برای تشخیص این بیماری ها با مشکل مواجه هستند.
وی با اشاره به اینکه با ارسال این نمونه ها به آزمایشگاه بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، بیماری به صورت رسمی تشخیص داده می شود، افزود: در نیمه نخست سال جاری بالغ بر 200 نمونه تشخیص توسط این بخش انجام شده است.
رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه رازی آنالیز عسل را از دیگر اقدامات این بخش عنوان کرد و گفت: بر این اساس نمونه های عسل از زنبورستان ها و اتحادیه های زنبورداری به این آزمایشگاه ارسال می شود که پس از انجام آزمایش تشخیص کیفی عسل، پاسخ آن به صورت رسمی به آنان اعلام می شود.
وی در بخش دیگری به پایان نامه های دانشجویی مرتبط با بخش زنبور عسل در موسسه رازی اشاره کرد و افزود: در سال جاری 2 مورد پایان نامه دانشجویی را در این خصوص شاهد بودیم و تحقیقات و پژوهش های لازم در این خصوص، توسط دانشجویان در حال انجام است.

(چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها