چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۹۹۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مرغداران متهم به افزایش قیمت جوجه یکروزه شدند/ نرخ متعادل جوجه یکروزه هزار و 400 تومان

فارغی عنوان کرد: هجوم مرغداران برای جوجه ریزی، افزایش یکباره قیمت را رقم زد که در صورت کاهش تقاضا نرخ متعادل خواهد شد.

غلامعلی فارغی دبیر انجمن جوجه یکروزه ،  با اشاره به اینکه مرغداران عامل اصلی افزایش قیمت هستند، اظهار داشت: هجوم مرغداران برای جوجه ریزی، افزایش یکباره قیمت را رقم زد که در صورت کاهش تقاضا نرخ متعادل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ جوجه یکروزه مشمول قیمت خاصی نیست، افزود: قیمت جوجه یکروزه طی سال نوسانات زیادی را تجربه می کند به طوریکه طبق روال همه ساله به سبب افزایش تقاضا برای جوجه ریزی عید قیمت ها روند صعودی به خود می گیرد.

فارغی با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه قیمت جوجه فروکش می کند، گفت: در شرایط کنونی اگر مرغداران به یکباره برای خرید اقدام نکنند قیمت کاهش می یابد چرا که نرخ جوجه یکروزه تابع عرضه و تقاضا است.

دبیر انجمن جوجه یکروزه با اشاره به اینکه افزایش قیمت جوجه به طور متوسط 4 درصد بر قیمت تمام شده تولید اثر گذار است، اظهار داشت: با وجود تاثیر 4 درصدی مابه التفاوت جوجه یکروزه بر نرخ تمام شده باید گفت که مرغداران جو سازی می کنند چرا که 65 درصد قیمت تمام شده را اقلام اولیه تشکیل می دهند که باید در این موارد مانور دهند.

انتظار افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار شب عید

همچنین محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ، گفت: تمامی تولیدکنندگان از ابتدای بهمن ماه اقدام به جوجه ریزی برای بازار شب عید می نمایند که درنهایت افزایش تقاضای بیش از حد سیر صعودی قیمت ها را به همراه دارد.

وی افزود: با وجود افزایش تقاضا برای بازار شب عید، مرغداران نباید نسبت به جوجه ریزی عجله نمایند چرا که ذخیره سازی مناسب شرکت پشتیبانی از افزایش بی رویه قیمت جلوگیری نماید.

یوسفی با اشاره به اینکه عرضه جوجه یکروزه در بورس کالا تاثیری بر کاهش قیمت ندارد، گفت:  با توجه به افزایش تقاضا عرضه جوجه یکروزه در بورس کالا نمی تواند تنش های بازار را فروکش کند.

وی با بیان اینکه الزامی به اجرای نرخ مصوب ندارد، اظهار کرد: گرچه با پافشاری اتحادیه سراسری ممکن است پای تعزیرات و دستگاه های مربوطه برای کنترل قیمت ها به میان آید اما باید گفت که تنها تقاضا عامل اصلی افزایش قیمت است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در شرایط کنونی نرخ جوجه یکروزه از 2 هزار و 300 تا 2 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که نرخ متعادل جوجه یکروزه هزار و 400 تومان است که این رقم برای تولیدکننده جوجه یکروزه و مرغداران گوشتی مقرون به صرفه است./ باشگاه خبرنگاران جوان
(چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها