سه شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۹۷۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ثبت نشان و شناسایی بازارهای هدف محصولات غذایی حلال رمز صادرات کارآمد

نماینده مردم درود وازنا در مجلس گفت:شناسایی بازارهای هدف محصولات حلال و تدوام تولید جهت صادرات گامی های موثر برای حضور بهینه در بازار بین المللی نشان حلال به شمارمی آید.

مجید کیان پور  درباره وضعیت صادرات محصولات با برند حلال،گفت:بسیاری از کشورهای مسلمان با سرمایه گذاری در کسب نشان حلال برای محصولات خود،صادرات محصولات را  با رعایت تداوم تولید جهت صادرات رقم زدند و دراین راستا توانسته اند بازارهای جهانی محصولات غذایی  را از آن خود کنند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  افزایش  صادرات محصولات با نشان حلال بطورحتم تولید ناخالص کشور را به نحو چشمگیری افزایش می دهد،تصریح کرد:با توجه به کیفیت محصولات  غذایی ایرانی تنها می توان با نگاه ویژه به ثبت نشان برای محصولات حلال  بازارهای جهانی  را به سمت کشورمان سوق دهیم.

وی با  بیان اینکه صادرات مازاد تولید فرآورده های مرغی و گوشتی با ثبت نشان حلال  عملیاتی شود،تصریح کرد:مسلمانان با توجه به اعتقاداتی دارند تنها باید محصولات غذایی را درچرخه مصرف قرار دهند که با ذبح شرعی روانه بازار مصرفی شوند.

وی ادامه داد:تداوم،آمایش،ثبت نشان حلال،شناسایی بازارهای هدف  محصولات حلال،بررسیهای میدانی برای شناحت بازارهای گوشتی و مرغی،صادرات محصولات  غذایی  برطبق سلایق مشتریان خارجی از عواملی است که برای صادرات بهینه محصولات حلال الزامی است.

عضوکمیسیون عمران مجلس بابیان اینکه تقاضای محصولات حلال  رو به افزایش  است،یادآورشد:مسیرافزایش حضور و همکاریهای  تجاری با ثبت نشان برند حلال بر روی محصولات غذایی می تواند بازارهای جهانی غذایی را نصیب ما بکند.
(سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵) ۱۴:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها