چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۵ / ۰۸:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۹۳۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش 86 درصدی صادرات خوراک دام و طیور از استان خراسان‌رضوی به افغانستان و ترکمنستان

صادرات خوراک دام و طیور از استان خراسان‌رضوی به مقصد سایر کشورها بیش از 86 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره  قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: صادرات خوراک دام و طیور در 9 ماهه اول سال‌جاری 3100 تن به ارزش یک میلیون و 555 هزار دلار بوده که در 148 مجوز صادره از سوی دامپزشکی استان به مقصد کشورهای افغانستان و ترکمنستان صادر شده است.

مسعود ابراهیمی درباره صادرات خوراک دام و طیور متذکر شد: خوراک دام و طیور تولید شده در استان که با مجوز این اداره کل تولید و صادر شده جزو با کیفیت‌ترین خوراک منطقه بوده که حاصل تلاش بیش از 60 کارخانه دارای مجوز از این اداره کل در اقصی نقاط استان است.

وی یادآور شد: تمام محموله‌های مرتبط با دام و طیور در سامانه یک‌پارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌شود و دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت./ ایلنا
(چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها