شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۹۳۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تخم‌مرغ شانه‌ای ۲هزار تومان گران شد

قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی معمولی با افزایش هزار تا ۲ هزار تومانی به ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان در سطح خرده‌فروشی رسید.

قیمت تخم‌مرغ در سطح شهر افزایش هزار  تا 2 هزار  تومانی را در مقایسه با یک هفته گذشته تجربه کرده است به‌طوری که قیمت هر شانه تخم‌مرغ 30 عددی (معمولی) از 8 هزار و 500 تومان تا 9 هزار 500 تومان در نقاط مختلف شهر به 10 تا 11 هزار افزایش‌یافته است، هرچند در برخی نقاط این محصول تا 12 هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

یکی از خرده‌فروشان خیابان جمال‌زاده شمالی تهران در این باره گفت: قیمت هر کارتن تخم‌مرغ 8 شانه از 54 هزار تومان به یک‌باره به 60 هزار تومان رسید که افزایش بی سابقه‌ای بوده است.

وی افزود: توزیع‌کنندگان دلایل این افزایش قیمت چند روز گذشته را شیوع آنفولانزای مرغی به ما اعلام می‌کنند.

خرده‌فروش دیگری که هر شانه تخم‌مرغ 30 عددی را 11 هزار تومان می‌فروشد در این‌ ارتباط گفت: قیمت ها دو تا 3 هفته است که بالا رفته که دلیل آن نیز افزایش قیمت خرید است.

بنابراین گزارش افزایش قیمت روزهای اخیر تخم‌مرغ غیرمنتظره به‌حساب می‌آید زیرا با شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور که اتفاقاً بخش مرغ‌های تخم‌گذار را نیز درگیر کرده باعث توقف صادرات این محصول شده است و بر اساس فضای انتظاری موجود نباید افزایش قیمتی را در بازار شاهد بودیم.

از طرفی وضعیت تولید مازاد تخم‌مرغ در کشور به حدی است که ضبط و معدوم‌سازی مرغ‌ها در 4 نقطه کشور نباید باعث کمبود در بازار شود./ تسنیم
(شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵) ۱۳:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها