پنج شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۹۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

چه عواملی پایداری رونق اقتصادی کشاورزی را به همراه دارد؟

ارائه آمار دقیق از تولید محصولات کشاورزی، رعایت الگوی کشت و در اختیار قرار دادن برنامه مناسب به کشاورزان و ساماندهی بازار داخل، رونق پایدار اقتصادی بخش کشاورزی را به همراه دارد.

احمد کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ؛  درخصوص عوامل موثر بر پایداری رونق اقتصادی بخش کشاورزی اظهار داشت:آموزش بهره برداران از جمله راهکارهای موثر در ایجاد پایداری رونق اقتصادی بخش کشاورزی بشمار می رود چرا که برخی تولیدکنندگان به سبب ضعف دانش در به کارگیری درست منابع آبی و نهاده ها با مشکلاتی روبرو هستند و درنهایت این امر منجر به هدر رفت محصولات کشاورزی می شود.

وی در ادامه افزود: ایجاد شبکه بازار سنجی محصولات کشاورزی از طریق شرکت خدمات فنی و مهندسی، موجب می شود تا محصولات با قیمت مناسبی عرضه و بخش کشاورزی از رونق اقتصادی بهره مند شود.

کبیری با اشاره به اینکه فروش محصولات کشاورزی در بورس کالا در تحقق این امرموثر است،گفت: بورس کالا یکی از مکانیزم های بازار برای کشاورزان برای فروش محصولات بدون دغدغه به شمار می آید.

رعایت الگوی کشت امری مهم در پایداری رونق کشاورزی

علی خان‌محمدی دبیر مجمع نخبگان کشاورزی  گفت: ارائه آمار دقیق از تولید محصولات کشاورزی، رعایت الگوی کشت و در اختیار قرار دادن برنامه مناسب به کشاورزان و ساماندهی بازار داخلی می تواند ضمن کاهش ضایعات این بخش، پایداری و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد.

وی بابیان اینکه  کشاورزی خرده مالکی و نبود برنامه مناسب تولید، ضایعات محصولات کشاورزی را به همراه دارد، افزود:توان مالی ضعیف کشاورزان موجب شده تا امکان استفاده از ماشین آلات و ادوات به روز در برداشت محصول  وجود نداشته باشد، از این رو با در اختیار قرار دادن برنامه مناسب تولید و منابع مالی پایدار به آن‌ها میتوان  شاهد کاهش ضایعات و رونق اقتصادی بخش کشاورزی بود.

خان محمدی با اشاره به اینکه عرضه محصولات در بورس کالا، پایداری تولید را به همراه دارد، بیان کرد: با این روش به سبب شفافیت قیمت، دیگر کشاورزان دغدغه خاطری برای فروش محصولات ندارند، از این رو لازم است همانند گذشته ثبت سفارش انجام شود .

دبیر مجمع نخبگان کشاورزی در پایان اذعان داشت: عرضه تولید محصولات کشاورزی در بورس کالا براساس ثبت سفارش ، ایجاد تعاونی های جدید و جمع آوری کشاورزان خرده پا در یک جا از دیگر عوامل موثر در کاهش هدر رفت محصول و پایداری رونق به شمار می رود./  باشگاه خبرنگاران جوان
(پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵) ۱۱:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها