پنج شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۸۲۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید تخم مرغ بیش از نیاز است/ ترکیه نفس صادرات ایران را گرفت

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به نصف شدن صادرات تخم مرغ،گفت:ترکیه رقیب اصلی ماست و تنهادر صورتی که برای این کشور مشکلی پیش بیاید میزان صادرات افزایش پیدا می‌کند.

ناصر نبی‌پور با بیان اینکه قیمت تخم مرغ تغییری در بازار نداشته است، اظهارداشت: معمولا هر سال با فرارسیدن ماه مهر، قیمت تخم مرغ بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کرد اما امسال این اتفاق رخ نداد.

وی میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را درب مرغ‌داری بین ۳۲۰۰ تا ۳۳۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: تولید زیاد دلیل نامتعادل بودن بازار این محصول و کاهش قیمت آن است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به اینکه کاهش میزان صادرات نیز در این امر تا حدودی دخیل بوده است، افزود: سال گذشته حدود ۱۰ درصد از تولید تخم مرغ کشور صادر شد ضمن اینکه در ۷ ماهه امسال بین ۲۴ تا ۲۵ هزارتن تخم مرغ صادر شده درحالی که این عدد در مدت مشابه سال گذشته بین ۵۵ تا ۶۰ هزارتن بوده است.

نبی‌پور با بیان اینکه سال گذشته ماهانه حدود ۱۳ هزارتن تخم مرغ از کشور صادر می‌شد و این عدد گاهی حتی به ۱۴ تا ۱۵ هزارتن نیز می‌رسید، گفت: میزان صادرات ماهانه ما در سال‌جاری حداکثر ۵ هزارتن بوده است.

وی درباره اینکه پیش بینی می‌شود میزان صادرات تا پایان سال‌جاری به چه عددی برسد؟ اضافه کرد:‌ در زمینه صادرات تخم مرغ، ترکیه رقیب اصلی ایران است اگر برای این کشور مشکلی پیش بیاید میزان صادرات ما افزایش پیدا می‌کند در غیر این‌صورت تغییری نخواهیم داشت.

به گفته نبی‌پور با فرارسیدن فصل سرما، مصرف تخم مرغ در داخل افزایش پیدا می‌کند و همین مساله باعث می‌شود قیمت این محصول هم مقداری تغییر کند./ مهر
(پنج شنبه ۶ آبان ۱۳۹۵) ۱۶:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها