یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۹۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عرضه ۲۷۰ هزار گوسفند برای تنظیم بازار تاسوعا و عاشورا

رییس شورای تامین‌کنندگان دام زنده از تامین و عرضه ۲۷۰ هزار راس دام زنده سبک (گوسفند) در هفته جاری به قیمت مناسب و برای تنظیم بازار ماه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

منصور پوریان اظهار کرد: برخی دلالان و واسطه‌ها که همواره با عرضه دام به کشتارگاه‌ها و عرضه لاشه به قصابی‌ها سود هنگفتی به جیب می‌زنند قیمت دام زنده و گوشت قرمز را تعیین می‌کنند و به نظر می‌رسد که برای افزایش قیمت دان زنده و گوشت قرمز دست به هر کاری می‌زنند.

وی افزود: شورای تامین‌کنندگان دام زنده ایران با این هدف تشکیل شده تا دامداران خود در سرنوشت‌شان اثرگذار باشند و بتوانند دام زنده شان را به صورت مستقیم به کشتارگاه‌ها عرضه کنند، چرا که این دامداران و تولیدکنندگان هستند که باید سود بیشتری از تولیدشان ببرند و بتوانند نقشی در بازار تولیدشان داشته باشند.

رییس شورای تامین‌کنندگان دام زنده ادامه داد: در این راستا بسیاری از دامداران و تامین‌کنندگان دام زنده به عضویت این شورا در آمده‌اند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصددیم تا عرضه دام زنده سبک را افزایش دهیم که برای هفته جاری و ویژه ایام تاسوعا و عاشورا ۲۷۰ هزار راس دام سبک و ۶۵ هزار راس سنگین تامین شده است که معاملات آن انجام شده و در حال عرضه این میزان دام زنده هستیم.

پوریان با بیان این‌که قیمت مصوب وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلوگرم دام زنده سبک کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم دام زنده سبک حدود ۱۲ هزار تومان فروخته می‌شود که بعضا قیمت آن نیز پایین‌تر می‌آید و دام زنده سنگین نیز کمتر از ۱۲ هزار تومان است.

وی با اشاره به این‌که برخی برای افزایش قیمت دام زنده و گوشت قرمز تبانی کرده و متحد شده‌اند، تاکید کرد: چرا باید دام زنده‌ای که ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان به کشتارگاه‌ها می‌رود لاشه آن به قصابی‌ها ۳۰ و چند هزار تومان فروخته شود و اگرچه اتفاقی افتاده که باید چنین افزایش قیمتی رخ دهد.

عرضه مستقیم دام و گوشت قرمز به قصابی‌ها

رییس شورای تامین‌کنندگان دام زنده، اعلام کرد: در راستای تعادل‌بخشی به بازار در صددیم تا با چندین کشتارگاه بزرگ قرارداد امضاء کنیم و بتوانیم گوشت حاصل از دام زنده‌ای که خود به کشتارگاه می‌بریم را با قیمت بسیار مناسب (کمتر از کیلویی ۲۸ هزار تومان) به قصابی‌ها عرضه کنیم تا قیمت گوشت قرمز و دام زنده شکسته شود و به نرخ منطقی برسد.

پوریان گفت: هم‌اکنون با انباشت دام زنده مواجه هستیم چرا که تولید پاییزه نیز به جمعیت دامی اضافه شده و در این راستا درصددیم تا تامین و عرضه دام زنده را به صورت مستمر ادامه دهیم به گونه‌ای که از این به بعد ماهانه ۳۵۰ هزار راس دام زنده سبک تامین و در سراسر کشور عرضه کنیم تا عده‌ای نتوانند برای منافع‌ شخصی خود به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اجحاف کنند./ ایسنا

(یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها