شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۸۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات آبزیان به آسیای میانه در دستور کار قرار گرفت

رئیس مرکز شیلات کشور گفت:ویتنام، امارات، عراق و کشورهای اروپایی از عمده بازارهای هدف صادراتی آبزیان بوده اند؛ علاوه بر این اخیرا نیز صادرات به کشورهای آسیای میانه در دستور کار قرار گرفته است.

حسن صالحی رئیس مرکز شیلات کشور  در خصوص وضعیت فعلی شیلات کشور عنوان کرد: سالانه حدود 400میلیون بچه ماهی و لارو میگو به دریا رها می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در شمال کشور بیش از 97 درصد صید ماهیان استخوانی حاصل رهاسازی بچه ماهی و لارو میگو است.

صالحی با اشاره به وضعیت پرورش ماهی در آب های آزاد جنوب کشور، اظهار داشت: در حال حاضر گونه های با ارزشی از ماهی و میگو کشور در این بخش رهاسازی شده و بدین طریق می توان ظرفیت بخش شیلات کشور را بهبود بخشید.

وی در خصوص وضیت تجارت وابسته به این بخش گفت: در سال 94 حدود 80 هزار تن محصولات شیلاتی به ارزش 350 میلیون دلار صادر شده است که ویتنام، امارات، عراق و کشورهای اروپایی از عمده بازارهای هدف بوده اند؛ علاوه بر این اخیرا نیز صادرات به کشورهای آسیای میانه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شیلات کشور ادامه داد:مراودات با دیگر کشورها و انتقال تکنولوژی های نوین به کشور در زنجیره تکثیر و تولید بچه ماهی و صادرات با ارزش افزوده بالا گام موثری در بهبود وضعیت آبزی پروری تلقی خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران جوان
(شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها