چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۸۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کنترل قیمت گوشت قرمز ربطی به ما ندارد/تکذیب واردات گوشت آلوده

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی واردات گوشت آلوده را تکذیب کرد و گفت: از ۶ میلیون راس دام سبکی که در ۶ ماهه امسال تولید شده یک درصد صادراتی است و نمی‌توانیم بازار صادرات را به بهانه تنظیم بازار از دست بدهیم، مضاف بر آنکه کنترل قیمت گوشت در بازار ربطی به ما ندارد.

 حسن رکنی امروز در مراسم روز دامپزشکی در مرکز همایشهای بین‌المللی صدا و سیما در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرغ به اندازه کافی در بازار مصرف توزیع شده است و برای تنظیم بازار نیازی به عرضه مرغ منجمد وجود ندارد.

وی افزود: در بخش گوشت قرمز نیز 820 هزار تن تولید وجود دارد که در مقاطع مختلف به بازار عرضه می‌شود و ما تنها 70 تا 80 هزار تن از نیاز خود را وارد می‌کنیم.

معاون  امور دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای واردات گوشت قرمز هیچ نوع ممنوعیتی وجود ندارد و تجار متناسب به نیاز می‌توانند اقدام به واردات کنند.

صادرات تخم مرغ به عراق کاهش یافت

رکنی تصریح کرد: برای واردات گوشت قرمز از کشورهای همسایه که تفاهمنامه‌های بهداشتی امضا شده و سایر کشورها واردات صورت می‌گیرد اما اجازه واردات دام زنده داده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: برنامه صادرات دام سبک نیز برای تداو و حفظ بازارهای صادراتی انجام می‌شود و ما نمی‌توانیم در مقطعی که قیمت گوشت قرمز در بازار داخلی بالا رفته است جلوی آن را بگیریم زیرا این نه منجر به از دست رفتن بازارهای صادراتی می‌شود.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر ما در کشورهای عربی دارای مزیت صادرات دام زنده هستیم و از طریق تنظیم بازار از طریق صادرات در مقابل واردات اقدام می‌کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام تاکید کرد: صادرات تخم مرغ ایران مدتی است به خاطر ایام ماه محرم به کشور عراق کاهش یافته است که این امر منجر به ارزان شدن قیمت آن در بازار داخلی شده است.

کنترل قیمت گوشت قرمز ربطی به ما ندارد

وی در پاسخ به سوالی در خصوص قیمت منطقی گوشت قرمز در بازار مصرف گفت: کنترل قیمت گوشت قرمز در بازار مصرفی ربطی به ما ندارد اما می‌توانم بگویم امسال در بخش تولید 10 تا 12 درصد افزایش جمعیت دام داشته‌ایم.

رکنی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در 6 ماهه امسال جمعیت دام سبک ما بیش از 6 میلیون راس بوده است که از این رقم تنها یک درصد آن صادر شده است که این امر نشان می‌دهد که صادرات دام زنده تاثیری بر افزایش قیمت این محصول ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اینکه چرا شرکت پشتیبانی امور دام به موقع ذخایر استراتژیک گوشت قرمز را برای تنظیم بازار تنظیم نکرده است، گفت: موقعی که بحث عرضه و تقاضا مطرح می‌شود برای کالاهای مختلف متفاوت است و ما در شرایطی اقدام به توزیع ذخایر خود می‌کنیم که به تولیدات داخلی آسیب نرسد.

وی افزود: در شرایط فعلی نیازی به توزیع گوشت مرغ منجمد نداریم اما در بخش گوشت قرمز تجارت آن توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و شرکت پشتیبانی بر اساس شرایط بازار اقدام به توزیع گوشت قرمز می‌کند.

وی گفت: 15 هزار تن ذخیره گوشت قرمز در بخش خصوصی وجود و شرکت پشتیبانی امور دام نیز به اندازه کافی ذخایری از گوشت قرمز منجمد دارد.

تکذیب واردات گوشت آلوده

وی در پاسخ به سوالی در خصوص واردات گوشت آلوده به کشور گفت: واردات گوشت از هر کشوری ممکن است صورت گیرد اما دامپزشکی اقدامات سختگیرانه‌ای در خصوص واردات دارد. پروتکلهای وارداتی در زمان واردات رعایت می‌شود و من به شدت واردات گوشت آلوده خارجی را تکذیب می‌کنم.
(چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵) ۱۳:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها